Почетна » Прво тужба па на годишњи одмор

Прво тужба па на годишњи одмор

од admin
0 коментар

Незадовољни возачи предузећа бпи преко суда траже неисплаћене зараде. Директор Зец: Шофери нису хтели законску паузу

КОЛЕКТИВНИ годишњи одмор почео је у понедељак за више од тридесет возача Београдске пекарске индустрије (БПИ). Ништа чудно да није реч о радницима који су недавно дефинисали колективну тужбу против компаније у којој су запослени, због исплате зарада из радног односа. Вредност зарада процењена је на око осам милиона динара!

Возачи камиона за превоз хлеба тврде да нису користили годишње одморе чак три године, као и да су били приморани да раде и оним данима кад је требало да се одмарају. Са друге стране, директор Бранислав Зец каже да није био упознат са овим проблемом, као и да од 2014. године, од када је на челу ове компаније, нико од возача није дошао да му се пожали на овакве услове рада.

– Због мањка запослених и обима посла, возачи су били приморани да раде прековремено, под различитим претњама, најчешће претњом отказом – наводи Немања Мандић, правни заступник незадовољних возача. – Велики број радника није искористио годишње одморе у последње три године, такође кривицом послодавца. Такође, послодавац је неправилно обрачунавао остварену зараду, незаконито умањујући месечну плату за чак 10.000 динара.

Према тврдњи адвоката Мандића, након сазнања директора БПИ да су возачи поднели тужбе, многи од њих, под различитим претњама, одустали су од тужбеног захтева. Ипак, према његовим речима, њих 17 тражиће своја права и неисплаћени новац преко суда!

– Неке наше колеге више од две године нису добили слободан дан, осим за Нову годину и Божић – прича један од возача, који није одустао од тужбе. – Дешавало се да неки од нас за волан седну око пола два ноћу и вожњу заврше након петнаест сати. То није по закону, а уз то не рачуна нам се у прековремени рад.

Наводно, послодавац је прековремене радне сате претварао у слободне дане, које су возачи касније могли да искористе када им то буде потребно, а да им се ти дани обрачунавају као радни.

– Тако је један од тужиоца које заступам израчунао да је од 2013. године остварио више од 300 слободних, али плаћених дана – тврди адвокат Мандић.

Са друге стране, директор Зец тврди да је био изненађен када је добио обавештење да су возачи поднели колективну тужбу. Како каже, није био упознат ни са праксом наводног претварања прековремених сати у слободне дане, ни немогућношћу добијања годишњих одмора.

– Нико од возача никад није покуцао на моја врата и рекао да има проблем – тврди Зец. – Када сам дошао на чело ове компаније затекао сам милионске дугове и базирао се на опстанак и опоравак пекаре. Зараде су некад биле на минималцу, а данас су значајно више и редовне, што је реткост код конкуренције.

Иако директор, како тврди, није био упознат са незадовољством возача и њиховим прековременим радом, доскорашњи шеф транспорта свакако јесте.

– Сменили смо шефа логистике и почели интерну контролу папирологије, како бисмо установили да ли је било пропуста у обрачунавању зарада. Свако решење о годишњем одмору морам ја да потпишем, али радници га нису тражили нити су користили слободне дане, већ су захтевали да им се они надокнаде – каже први човек ове компаније од септембра 2014. године.

Возачима, тврди, никад није претио, нарочито не отказом јер то није у интересу БПИ. Ипак, скорашњим интерним контролама установљене су бројне неправилности и код возача: пронађени су скривени хлебови у кабинама, просечна потрошња горива је тростуко смањена на истим линијама, ГПС уређаји уграђени су у возила…

– Због крађа и незаконитих радњи претходне године отпуштено је чак десет возача, па сматрам да је тужба дошла као одговор на контроле које тридесет година уназад нису спровођене, а подразумевају се у овом послу. Покушао сам да се договорим са незадовољним радницима и да им исплатимо дуговања, како за судске и адвокатске трошкове не бисмо расипали стотине хиљада динара – објашњава Бранислав Зец.

ЛЕГИТИМАЦИЈЕ

ПРВИ дан одмора, према тврдњама радника, протекао је у раздуживању идентификационих картица, корпи за хлеб и службених мобилних телефона.

– Само радници који нису одустали од тужбе морали су да раздуже све ове ствари, што раније није био обичај. Сумњају да ће их по повратку са одмора дочекати решења за отказ – тврди правни заступник возача Немања Мандић.

АНГАЖОВАЛИ ПРИВАТНУ ФИРМУ ЗА РАЗВОЗ

КОЛЕКТИВНИ годишњи одмор од 22 радна дана, заостао из претходне 2015. године, од понедељка користи више од тридесет возача што представља више од половине укупног броја људи запослених на овом радном месту. Сходно томе, БПИ је морао да ангажује приватну фирму, како би суграђани могли редово да се снабдевају хлебом.

Правни заступник незадовољних возача тврди да ће БПИ за те услуге другом правном лицу платити дупло скупље него што би га коштали сопствени радници.

ИШЧУПАЛИ РАДИО-УРЕЂАЈЕ?     ОЗЛОЈЕЂЕНИ возачи тврде да је директор након сазнања за тужбу, као једну од репресивних мера наредио и вађење радио-апарата из камиона. Директор Бранислав Зец демантује овакве наводе тврдећи да је у компанији са 280 стално запослених недовољно времена како би се размишљало о радио-уређајима. Екипа „Новости“ на паркингу компаније БПИ затекла је неколико паркираних пекарских камиона без радио-уређаја. – Да ли имам радио у камиону? Никад га нисам ни имао, нити је постојао, нити је вађен – прокоментарисао је један од возача улазећи у возило, видно изненађен нашим питањем.

К. МАЛЕШЕВИЋ    Новости

Можда ти се свиди

Оставите коментар