Удружење потрошача „Ефектива“ почетком јуна 2016.године поднело je колективну тужбу за заштиту заједничког интереса потрошача против предузећа Еко Гроцка које се бави комуналним услугама – одвожењем смећа у овој приградској општини.
Дејан Гавриловић, председник Удружења „Ефектива“, у тадашњој изјави рекао је да су пријаве против „Еко Гроцке“ из Врчина и Водовода већ предали Министарству трговине.
– По закону о заштити потрошача, кад најмање 10 потрошача имају идентичне проблеме код истог трговца робе или услуга, имамо право да поднесемо колективну тужбу – објаснио је Дејан Гавриловић. – Грађани су незадовољни јер сматрају да за свој новац не добијају услугу коју плаћају.
Уколико се и после тога не „доведу у ред“, покрећемо појединачне судске поступке и тражимо одштету за сваког појединачног потрошача. Гавриловић додаје да у њихово удружење често пристижу пријаве потрошача који се жале да комуналне установе не прихватају њихове рекламације и примедбе.
– Оштећени грађани жале се да комунално предузеће из Врчина не односи смеће у прописаним роковима, да то чини неквалитетно, не уклања га у потпуности, чиме је повређено право на уредно и непрекидно снабдевање – нагласио је тада Гавриловић. – Истовремено, истим тим потрошачима редовно доставља рачуне, иако посао није урађен како треба, што је у супротности са чланом 83. став 1. Закона о заштити потрошача.
Такође, према речима оштећених потрошача, потписника ове пријаве, готово ниједном предузеће „Еко Гроцка“ није одговорило на рекламације које им они улажу, што представља кршење члана 160. Закона о заштити потрошача.
Дејан Гавриловић је јуче за Жиг Инфо рекао да је поступак пред Министарством још у току, али да очекује да ће он за две недеље бити решен, односно да ће стићи одговор.
-Уколико одговор не стигне ми ћемо инсистирати на одговору.
ЕКО ГРОЦКА ипак тужи!
Ипак, иако не поштује потрошаче и не врши услуге, Еко Гроцка се одлучила да шаље опомене хиљадама корисника.
Поштовани суграђани,
Обавештавамо вас да је предузеће ЕКО ГРОЦКА Д.О.О. Врчин, као привредно друштво основано Јавним уговором о поверавању обављања комуналних делатности, сакупљање, транспорт и одлагање комуналног отпада, производњу и дистрибуцију топлотне енергије са територије Градске општине Гроцка од 30.07.2015. године, покренуло поступак принудне наплате потраживања према физичким односно правним лицима сходно Закону о извршењу и обезбеђењу.
Потраживања се односе како на услугу сакупљања комуналног отпада тако и на дистрибуцију топлотне енегрије.
ЕКО ГРОЦКА д.о.о. Врчин је до сада послала преко 3000 писаних опомена физичким и правним лицима који неуредно измирују своје месечне рачуне за наведене услуге.
Како би избегли непријатности које са собом носи поступак принудног извршења и обезбеђења, најљубазније молимо суграђане И правна лица да у најкраћем могућем року измире своја дуговања према предузећу ЕКО ГРОЦКА д.о.о. Врчин, пише у саопштењу.
Ефектива: Не могу да изврше наплату
Из „Ефективе“ тврде да Еко Гроцка не може да изврши поступак наплате према назначеном Закону, свима онима који су подносили рекламације, или се пак услуге нису извршавале.
-Еко Гроцка не може да приступи по Закону о извршењу и обезбеђењу према корисницима који су писали рекламације а на њих није одговорено. Такође ако се и утврди да нису извршили дате услуге, каже за Жиг Инфо Дејан Гавриловић из Ефективе.
ПРЕМА СЛОВУ ЗАКОНА
У складу са чл. 145. и 147. Закона о заштити потрошача, „Ефектива“ је као евидентирана организација за заштиту потрошача покренула пред Министарством трговине поступак за заштиту колективних интереса потрошача засада против два предузећа. Сличну тужбу поднела је пре три године, али тада су у питању биле поједине банке у Србији.
У Шапцу наплаћују амортизацију канте!?
Еко Гроцка, како је саопштено недавно, наставила је са доделом канти за домаћинства, које су требало да се поделе још у новембру 2015. године. А док се деле канте у Гроцкој, у Шапцу је потрошачима стигла нова ствка на рачуну за комуналне услуге и одлагање смећа- АМОРТИЗАЦИЈА КАНТЕ:
За Жиг Инфо:
Жељко Маторчевић/ архива новости