Широм подручја ГО Гроцка, у последњих месец дана од стране Комуналне инспекције, започенто је „кажњавање“ свих оних предузетника, предузећа и осталих који су истакли рекламу.
С обзиром да је већина предузетника први пут имала прилику да се упозна са таквим наметом, многи су позвали редакцију Жиг Инфо и пожалили се на тај проблем. Како су нам рекли, овакав чин наплате је невиђен лоповлук,а поготово сума која им се тражи у износу од 30 000 динара да плате у року од осам дана, или пола одмах. У почетку, како су нам навели, Комунална инспекција није писала такозване опомене или упозорења већ их је одмах кажњавала. Сада је већ другачије, тако кажу.
За редакцију Жиг Инфо су испричали и да је ГО Звездара покушала исти вид наплате, али да су привредници били јединствени и успели су протестом да стопирају акцију наплате.
Међутим, оваква наплата је итекако по закону ма колико год она била болна за предузетнике. Наиме, фирму и назив локала не треба мешати јер су то потпуно различите ствари. Фирма садржи пословно име, дакле податке о предузећу, адресу, име власника, односно податке који се налазе на печату. Предузетници обично те податке ставе на врата. Све преко тога је реклама. У општини се даје одобрење за рекламе до два квадрата, а ако постоји потреба за већом рекламом, одобрење се добија од Градског секретаријата за саобраћај. Плаћање рекламе је обавезно, а цена је иста без обзира на то да ли је реклама мања од два квадрата.
По важећој одлуци из 2012. године, Општина издаје одобрење за постављање рекламе на основу приложене документације, од чега је најважнија такозвана пројектна документација. Плаћање се обавља у Управи за приходе града Београда.
Садржај рекламе није битан, тако да реклама може да светли, трепће, у једној или више боја… Посебних накнада за то нема. На реклами може да стоји име локала или име бренда, уколико се некоме на два квадрата исплати да рекламира неког другог. Пројекат обавезно мора да се донесе и на основу њега општина издаје дозволу и одобрење за постављање рекламе.
У суштини, све што није на вратима и није веће од „А4“ формата, може доћи на наплату. И то је по закону, односно пропису. Међутим, поставља се питање зашто се сада кренуло у наплату „реклама“ а није раније.
Познаваоци политичких прилика кажу да је то већ виђен метод, да када нестане пара у буџету, или треба да се „попуни“, пронађе се такво некакво решење. А сума новца, по њиховим речима, која ће се прикупити овим путем није занемарљива.
Извори Жиг Инфа из ГО Гроцка, такође, наводе да је врло могуће да се због тога кренуло у „наплату реклама“. Кажу да постоје сумња да у буџету ГО Гроцка постоји више милионски минус.
За Жиг Инфо:
Жељко Маторчевић