Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) najoštrije je osudilo postupak predsednika Republike Srbije Aleksandra Vučića, koji je u pratnji brojnih novinara, snimatelja i fotoreportera posetio državljane Severne Makedonije povređene u požaru u diskoteci u Kočanima, a koji se trenutno leče u Srbiji.
NUNS je u saopštenju naglasio da je ovakav postupak etički nedopustiv i da, pored zloupotrebe žrtava tragedije u svrhu lične promocije, dodatno ugrožava živote teško povređenih pacijenata.
„Aleksandar Vučić je radi sopstvene promocije odlučio da iskoristi i žrtve požara. Ovog puta, zajedno sa novinarima i novinarkama, rešio je da ide u ‘vizitu’ i da umesto nadležnih u Kliničkom centru Srbije (KCS) saopšti javnosti i porodicama povređenih kakvo je njihovo zdravstveno stanje“, navodi se u saopštenju NUNS-a.
Udruženje je posebno istaklo odgovornost medijskih radnika koji su pratili predsednika u ovoj poseti, navodeći da su time učestvovali u zloupotrebi povređenih. „Zloupotreba i manipulacija osećanjima žrtava i njihovih bližnjih predstavlja grubo kršenje novinarske etike. Sve moguće teške zdravstvene posledice po životno ugrožene pacijente, koji se nalaze u strogo kontrolisanim uslovima, usled prisustva lica kojima tu nije mesto, možemo samo da pretpostavimo“, stoji u saopštenju.
NUNS zahteva odgovornost za ugrožavanje zdravlja pacijenata i ističe da poseta osoba koje nisu kliničko osoblje nije smela da se dogodi. Postavlja se pitanje ko je dozvolio ovakav postupak i zašto na to nisu ukazali načelnici KCS-a.
Takođe, NUNS je osudio i izveštavanje režimskih tabloida, koji su ovu tragediju, kako se navodi, maksimalno eksploatisali senzacionalističkim naslovima. „Ovi mediji dobijaju najveća sredstva građana putem projektnog sufinansiranja, javnih nabavki i drugih oblika finansiranja. Krajnje je vreme da prestanu da budu nagrađivani za ovakvo ‘novinarstvo’“, ističu iz NUNS-a.
Na kraju, udruženje je pozvalo sve institucije koje raspodeljuju javni novac da dobro razmisle da li će i dalje podržavati medije koji krše etičke standarde. Istovremeno, upućen je i poziv privatnim oglašivačima da vode računa u kojim medijima se reklamiraju, jer je odgovorno oglašavanje ključno za zaštitu ugleda i dobrog imena kompanija.