Kompanija „Infrastruktura železnice Srbije“ garantovala je četiri meseca pre puštanja putničkih vozova u stanicu Novi Sad u martu 2022. godine bezbednost putnika znajući da se radi rekonstrukcija same Železničke stanice Novi Sad, da se u njoj kreću putnici i da se prodaju karte na blagajnama.
Kao što je javnosti poznato, u telegramu 138 F izvršnog direktora Milutina Miloševića od 18. marta 2022. godine navedeno je da se u Železničkoj stanici Novi Sad izvode radovi ali bez obzira na to novosadska železnička stanica proglašena je javnim objektom u kojem je garantovana bezbednost putnika, uz izvođenje radova koje je zahtevano po Komercijalnom ugovoru o rekonstrukciji pruge Beograd-Subotica.
Nedavno je javnost saznala za Ugovor o korišćenju javne železničke infrastrukture za 2024. godinu koji je zaključen na osnovu Odluke od 10. novembra 2023. godine koju je potpisao predsednik skupštine Nebojša Bojović i time uz Milutina Miloševića garantovao bezbednost putnika na pruzi i svim stanicama koje koriste putnici na pravcu od Beograda do Novog Sada, kao i za telegram br.136 f od 18. marta 2022. godine kojim je Milošević naredio puštanje u saobraćaj pruge Beograd-Novi Sad uključujući i Železničku stanicu Novi Sad.
Međutim, nova saznanja koja danas objavljujem, potvrđuju da je dvojac Bojović i Milošević od početka, od puštanja železničkog saobraćaja na pravcu Beograd-Novi Sad u martu 2022. godine, brinuo za bezbednost pruge i stanica na toj pruzi uključujući Železničku stanicu Novi Sad.
Danas objavljujem Ugovor o korišćenju javne železničke infrastrukture, koji se donosi na godišnjem nivou, za 2022. godinu. Ugovor je zaključen Odlukom od 17. novembra 2021. godine koji se nalazi u Prilogu 2 na strani 36 pomenutog ugovora, koju je potpisao predsednik skupštine Nebojša Bojović, sa posebnim osvrtom na stranu 35 gde se pod stavkama 2. i 5. naznačava da će trase vozova do stanice Novi Sad prevoznik moći da koristi nakon završetka radova na ovoj deonici. To se dogodilo u martu 2022. godine.
Ugovor je stupio na snagu u decembru 2021. godine a stupanjem na snagu novog Reda vožnje za 2022. godinu, koji je posledica ovog ugovora, predviđen je početak puštanja železničkog saobraćaja od Beograda do Novog Sada uz korišćenje stanice Novi Sad po završetku prve faze radova. To se dogodilo u posebnim telegramom broj 138 F od 18. marta 2022. godine koji je potpisao Milutin Milošević, izvršni direktor za upravljanje javnom železničkom infastrukturom, dan pre puštanja brze pruge do Novog Sada.
Inače, pošto je juče bilo pitanja da li je telegram zvaničan akt i to da razjasnim.
Službeno obaveštavanje putem telegrama regulisano je Saobraćajnim pravilnikom, odnosno podzakonskim aktom, što je definisano Zakonom o bezbednosti u železničkom saobraćaju, kao i drugim propisima, što nam sve govori da je telegram zvaničan akt kojima ima snagu naredbe i predstavlja dokaz u postupku. Naime, Saobraćajni pravilnik, u odeljku „Organizacija saobraćaja vozova“ (od čl. 39. do čl.45.), a ovaj podzakonski akt je definisan čl. 44. Zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju, odeljak „Regulisanje i upravljanje saobraćajem kaže:
“telegramom se obaveštavaju o saobraćaju vozova sva službena mesta, radna mesta i radnici na prugama na kojima saobraćaju vozovi, kao i zainteresovane organizacione jedinice upravljača železničke infrastrukture i železničkih prevoznika”.
Toliko. Sad onaj čiji je to zadatak, nek sedne i pročita sa razumevanjem sve ovo što sam objavio u poslednje vreme, pa neka izvuče zaključke. Ako hoće i ako ume.