БЕОГРАД – Владимир Гајић, председник Народне странке и адвокат, изјавио је да му узбуњивачи из железничких предузећа свакодневно достављају нове податке у вези са радовима на брзој прузи Нови Сад–Суботица и железничкој станици у Новом Саду.
Како наводи, Небојша Бојовић, проректор Београдског универзитета и председник Скупштине акционара компаније „Инфраструктура железнице Србије“, 28. априла 2022. године потписао је Одлуку број 5/2022-415-170, којом је усвојен Извештај о степену усклађености планираних и реализованих циљева компаније за период од 1. јануара до 31. марта 2022. године.
„У том извештају, на страни 10, јасно пише да је 26. октобра 2021. године издата грађевинска дозвола за изградњу пруге, као и да је 6. јануара 2022. године поднет захтев за пријаву радова на брзој прузи на територији Новог Сада“, истиче Гајић.
Он напомиње да је то у сагласју са чињеницама, али да је новосадско Више тужилаштво у својој оптужници за пад надстрешнице – коју је Виши суд у Новом Саду вратио на допуну истраге – тврдило да је пријава радова учињена тек у октобру 2024. године.
„Е сад, неко овде не говори истину. Или Бојовић, или новосадски тужиоци Лепотић и Јосимовић. А све је могло лако да се утврди да су тужиоци позвали Бојовића, макар као сведока, и питали шта је истина. Али или не смеју да га питају, или не умеју“, навео је Гајић.
Он додаје да су могли да позову и Милутина Милошевића, бившег извршног директора задуженог за јавну железничку инфраструктуру, и питају зашто ниједном није урађена редовна или ванредна провера стања надстрешнице, у складу са Правилником за грађевинске конструкције.
„А није да нису имали пара. Србија је компанији ‘Инфраструктура железнице Србије’ у периоду од 2022. до 2025. године уплатила више од 590 милиона евра субвенција, од чега 140 милиона евра за реконструкцију пруга и станица у периоду од 2022. до 2024. године. Ни то нису питали“, истиче Гајић.
На крају закључује: „Право је, иначе, чиста логика. Зато верујем да свако може да укопча логику ових питања која постављам.“