Председник Народне странке и кандидат за градоначелника Београда коалиције „Народна листа – кључ за победу“ Владимир Гајић изјавио је данас да Инфостан „организовано пљачка Београђане“ и да би га требало или укинути или га учинити непрофитним предузећем, јер јавно предузеће не може да остварује профит на рачун грађана.
Гајић је рекао да би наплату услуга коју обавља Инфостан и за то од грађана узима провизију требало пребацити јавним предузећима која услуге и пружају и то тако да их наплаћују без додатне провизије.
„Инфостан је у 2023. години од посредничке провизије ради наплате услуга других јавних предузећа остварио добит од 2,5 милиона евра. Пљачка грађана се спроводи и наплатом застарелих потраживања незаконитим књижењем последњег рачуна у корист рачуна који је већ застарео“, рекао је Гајић.
„Инфостан пљачка Београђане и тако што непотребно ангажује адвокате чије услуге на крају плаћају грађани, али и тако што непотребно ангажује јавне извршитеље“, додао је Гајић.
Гајић је навео да Инфостан профитира тако што свим Београђанима повећава рачуне за услугу обједињавања наплате на рачунима.
„Инфостан не може да буде профитно предузеће и да остварује милионску добит преко леђа Београђана“, рекао је Гајић.
Гајић је навео да Инфостан, поред тога што профитира, и отима новац од грађана на различите начине.
„Грађанима се шаљу опомене пред утужење и покретање извршних поступака ради принудне наплате месечних потраживања која су већ уредно плаћена, односно наставља се примена званично обустављеног преварног система књижења које уплате грађана за текућа потраживања преусмерава на најстарија неплаћена потраживања која су застарела“, рекао је Гајић.
Гајић је подсетио да потраживања према комуналним предузећима застаревају у року од годину дана од дана доспећа.
„Опомене Инфостана пред утужење потписују адвокатске канцеларије, иако јавна предузећа имају запослене дипломиране правнике који лако могу да саставе опомене и пошаљу их грађанима. Адвокатске услуге нису јефтине, а на крају их плаћају грађани кроз принудно извршење“, рекао је Гајић.
„Инфостан за наплату потраживања ангажује извршитеље иако је то потпуно непотребно, што је нов намет који плаћају грађани и то три пута скупљи од услуга адвокатских канцеларија“, додао је Гајић.
Гајић је истакао да Инфостан „готово редовно не одговара на рекламације грађана“, што је законски прекршај по Закону о заштити потрошача.
„Инфостан врши обрачун за наредни месец већ почетком месеца иако је рок доспећа на крају претходног месеца и тако наплаћује камату на износ иако је он уплаћен у назначеном року. Инфостан игнорише и све друге врсте рекламација, попут превођења рачуна са претходног власника стана на новог власника“, рекао је Гајић.
Гајић је навео да предлози за извршење које Инфостан покреће пред јавним извршитељима често не садрже све неопходне податке о идентитету извршних дужника, а које Инфостан мора да предочи, и додао да извршитељи не би смели да поступају по таквим „неверодостојним исправама“ али они то ипак чине.
„Рачуни Инфостана су неуредни јер за многе услуге не садрже тачно назначене количине утрошених роба и услуга нити цене тих роба и услуга, тако да грађани ни не знају шта тачно плаћају, јер се на рачуну приказују само новчани износи али не и количина и цена услуга“, рекао је Гајић.
„Недозвољена је пракса убацивања износа на рачунима Инфостана за услуге које нису најављене и образложене, а обављају се и за рачун страних компанија. Услуга изношења смећа је тако раздвојена на две – сакупљање и транспорт комуналног отпада и одлагање комуналног отпада. Прва се плаћа Јавном предузећу Градска чистоћа, а друга компанији Бео чиста енергија у власништву страног конзорцијума са којима више од 7.000 домаћинстава и 17.000 привредних субјеката немају никакве уговорне обавезе и са ценама које немају никакав еквивалент са услугама које пружају“, закључио је Гајић.