Predsednik Narodne stranke i kandidat za gradonačelnika Beograda koalicije „Narodna lista – ključ za pobedu“ Vladimir Gajić izjavio je danas da Infostan „organizovano pljačka Beograđane“ i da bi ga trebalo ili ukinuti ili ga učiniti neprofitnim preduzećem, jer javno preduzeće ne može da ostvaruje profit na račun građana.
Gajić je rekao da bi naplatu usluga koju obavlja Infostan i za to od građana uzima proviziju trebalo prebaciti javnim preduzećima koja usluge i pružaju i to tako da ih naplaćuju bez dodatne provizije.
„Infostan je u 2023. godini od posredničke provizije radi naplate usluga drugih javnih preduzeća ostvario dobit od 2,5 miliona evra. Pljačka građana se sprovodi i naplatom zastarelih potraživanja nezakonitim knjiženjem poslednjeg računa u korist računa koji je već zastareo“, rekao je Gajić.
„Infostan pljačka Beograđane i tako što nepotrebno angažuje advokate čije usluge na kraju plaćaju građani, ali i tako što nepotrebno angažuje javne izvršitelje“, dodao je Gajić.
Gajić je naveo da Infostan profitira tako što svim Beograđanima povećava račune za uslugu objedinjavanja naplate na računima.
„Infostan ne može da bude profitno preduzeće i da ostvaruje milionsku dobit preko leđa Beograđana“, rekao je Gajić.
Gajić je naveo da Infostan, pored toga što profitira, i otima novac od građana na različite načine.
„Građanima se šalju opomene pred utuženje i pokretanje izvršnih postupaka radi prinudne naplate mesečnih potraživanja koja su već uredno plaćena, odnosno nastavlja se primena zvanično obustavljenog prevarnog sistema knjiženja koje uplate građana za tekuća potraživanja preusmerava na najstarija neplaćena potraživanja koja su zastarela“, rekao je Gajić.
Gajić je podsetio da potraživanja prema komunalnim preduzećima zastarevaju u roku od godinu dana od dana dospeća.
„Opomene Infostana pred utuženje potpisuju advokatske kancelarije, iako javna preduzeća imaju zaposlene diplomirane pravnike koji lako mogu da sastave opomene i pošalju ih građanima. Advokatske usluge nisu jeftine, a na kraju ih plaćaju građani kroz prinudno izvršenje“, rekao je Gajić.
„Infostan za naplatu potraživanja angažuje izvršitelje iako je to potpuno nepotrebno, što je nov namet koji plaćaju građani i to tri puta skuplji od usluga advokatskih kancelarija“, dodao je Gajić.
Gajić je istakao da Infostan „gotovo redovno ne odgovara na reklamacije građana“, što je zakonski prekršaj po Zakonu o zaštiti potrošača.
„Infostan vrši obračun za naredni mesec već početkom meseca iako je rok dospeća na kraju prethodnog meseca i tako naplaćuje kamatu na iznos iako je on uplaćen u naznačenom roku. Infostan ignoriše i sve druge vrste reklamacija, poput prevođenja računa sa prethodnog vlasnika stana na novog vlasnika“, rekao je Gajić.
Gajić je naveo da predlozi za izvršenje koje Infostan pokreće pred javnim izvršiteljima često ne sadrže sve neophodne podatke o identitetu izvršnih dužnika, a koje Infostan mora da predoči, i dodao da izvršitelji ne bi smeli da postupaju po takvim „neverodostojnim ispravama“ ali oni to ipak čine.
„Računi Infostana su neuredni jer za mnoge usluge ne sadrže tačno naznačene količine utrošenih roba i usluga niti cene tih roba i usluga, tako da građani ni ne znaju šta tačno plaćaju, jer se na računu prikazuju samo novčani iznosi ali ne i količina i cena usluga“, rekao je Gajić.
„Nedozvoljena je praksa ubacivanja iznosa na računima Infostana za usluge koje nisu najavljene i obrazložene, a obavljaju se i za račun stranih kompanija. Usluga iznošenja smeća je tako razdvojena na dve – sakupljanje i transport komunalnog otpada i odlaganje komunalnog otpada. Prva se plaća Javnom preduzeću Gradska čistoća, a druga kompaniji Beo čista energija u vlasništvu stranog konzorcijuma sa kojima više od 7.000 domaćinstava i 17.000 privrednih subjekata nemaju nikakve ugovorne obaveze i sa cenama koje nemaju nikakav ekvivalent sa uslugama koje pružaju“, zaključio je Gajić.