Neistina:JAT leteo za SAD 2003. godine

admin
decembar 10, 2015

0 komentara

5 min čitanja
0

Premijer Aleksandar Vučić opet je obmanuo narod kada je izjavio da će avioni iz Srbije leteti za SAD posle 30 godina. Avioni JAT-a leteli su za SAD 2003. godine!

– Noćas smo dobili potvrdu iz Vašingtona da ćemo našim avionima i našom posadom moći da letimo za Ameriku, posle gotovo 30 godina. To je prvi put da ćemo našim avionima i našom posadom moći da letimo za SAD posle gotovo 30 godina, rekao je Aleksandar Vučić u Skupštini.

Krajem maja meseca, kada je zvanično potpisan međudržavni sporazum između Srbije i SAD, Vučić je rekao da srpski avioni nisu leteli za Srbiju 25 godina.

– To govori i o većem međusobnom poverenju, rastu naše nacionalne aviokompanije i aerodroma, ali i bezbednosnim uslovima i svemu što je Srbija postigla, jer ne može svako da leti za SAD, kao što ni mi nismo mogli 25 godina, rekao je Vučić krajem maja meseca.

Bivši direktor JAT-a: Srbija letela za SAD 2003. godine

Nekadašnji direktor JAT-a, Predrag Vujović, rekao je za Teleprompter.rs da je Srbija imala direktne letove za SAD od 2003. do 2004. godine.

– Iz Beograda za Njujork letelo se od septembra 2003. do polovine 2004. godine. To istovremeno znači da smo imali sve potrebne sporazume i dozvole koje su bile neophodne za obavljanje direktnog saobracaja izmedju Srbije i SAD, kaže Vujović za Teleprompter.rs.

Vujovićeve tvrdnje dokazuje i članak iz lista “Vesti” koji je objavljen 19. septembra 2003. godine.

Bivši direktor JAT-a dodaje da je “ova zemlja znala o vazduplohovstvu i pre dolaska SNS-a na vlast”.

– Ovo samo pokazuje da se o vazduhoplovstvu, a ne o “vazduPLOHovstvu”, u ovoj zemlji znalo i pre dolaska SNS na vlast i da potpisivanje međudržavnog sporazuma nije nikakvo čudo, već sasvim normalna i obična stvar u uređenoj državi, smatra Vujović, koji je bio direktor JAT-a od 2001. do 2004. godine.

Imajući u vidu to da “Er Srbija” u svojoj floti trenutno nema nijedan avion koji bi mogao da obavi prekookeanski let, postavlja se pitanje kakve koristi ima Srbija od ovog sporazuma. Međutim, prema Vujovićevim mišljenju, odgovor je veoma prost.

– Ovo sve se radi da bi kompanija “Etihad” na mala vrata tj. preko Beograda i tzv. “zajedničkog koda” došla u situaciju da leti za Njujork pošto samostalno ne može takvu dozvolu da dobije, kaže Vujović za Teleprompter.rs.

On još dodaje da je pomalo razočaran jer sadašnja vlast stvara sliku kao da su raniji rukovodioci JAT-a bili neznalice.

– Smatram da je moja dužnost da kazem istinu i to pre svega zbog hiljada “jatovaca” koji su u proteklih 65 godina stručno i ponosno pronosili ime svoje kompanije širom celoga sveta. Po ovima koji danas vode kompaniju i Vladu, ispada da su to bili sve neznalice i nestručnjaci. Želim da podsetim da je JAT bio, po rezultatima, 14 kompanija u Evropi i 39 u svetu i da je u svojoj floti imao 36 aviona od kojih čak pet za dugolinijski saobraćaj. Za te rezultate nisu dovođeni “stručnjaci” sa strane, već je to rezultat rada i znanja naših stručnjaka. Potcenjivanje toga je uvreda sopstvenog naroda, smatra Vujović.

Telepromter

Poslednje