Predsednik Skupštine Grada Beograda Nikola Nikodijević izjavio je da očekuje da prva linija beogradskog metroa bude završena 2029. godine, a da 2030. godine počne sa radom, jer će šest meseci trajati testiranje sistema.
Nikodjević je za TV K1 podsetio da se najveći broj infrastrukturnih projekata finansira iz budžeta Grada, dok se najveći kapitalni projekti poput metroa finansiraju uz pomoć Vlade Srbije, jer je prosto nemoguće da jedna lokalna samouprava finansira ovako velike projekte.
Istakao da je gradnja metroa najteža prilikom projektovanja, te da će sve biti mnogo brže kada krtice počnu da kopaju tunele.
„Očekujem da će metro biti gotov do 2029. godine, a da će početi sa radom 2030. godine, jer će šest meseci trajati testiranje sistema. Sve što smo započeli, završićemo“, rekao je Nikodijević, a prenosi Gradska uprava u saopštenju.
Komentarišući usvojeni budžet na prethodnoj gradskoj skupštini, Nikodijević je rekao da je moguće da neki projekti zakasne sa realizacijom jer su cene na početku izrade okvirne i podložne promenama u zavisnosti od opšteg stanja na svetkom tržištu.
„To je nemoguće predvideti, radimo predračune, a do okončanja javne nabavke na svetskom tržištu se sve promeni nekoliko puta, kao što je na primer bio slučaj sa izgradnjom metroa u Solunu“, rekao je Nikodijević.
On je pojasnio da će svi infrastrukturni projekti u vezi sa EXPO 2027 biti završeni na vreme, jer su oni uslovljeni rokovima za otvaranje te manifestacije.
„Tu se pre svega misli na izložbene paviljone, nacionalni stadion, železnicu od Prokopa do Surčina, ali i sve propratne sadržaje, od izgradnje saobraćajne i komunalne infrastrukture do izgradnje hotela koji finansiraju privatni investitori, a koji su neophodni za organizaciju tako velikog događaja“, pojasnio je Nikodijević.
„Ako je već prevoz socijalna kategorija…“
Govoreći o besplatnom javnom prevozu u Beogradu od januara 2025. godine, Nikodijević je istakao da se prevoz devedesetih godina tretirao kao socijalna kategorija, te da posle toga niko nije imao hrabrosti da uvede red i da se uhvati ukoštac s tim.
„Ako je već prevoz socijalna kategorija, stav gradonačelnika je bio da bude potpuno besplatan. Na godišnjem nivou se od prodaje karata prihodovalo oko četiri milijarde dinara“, rekao je Nikodijević i dodao da nijednu socijalnu kategoriju u poslednjih deset godina Grad nije ukinuo, već se povećavao obim sredstava i obim korisnika socijalnih davanja.
On je istakao da se stalno radi i na obnavljanju voznog parka gradskog prevoza i dodao da je deo linija ugovorom dodeljen privatnim prevoznicima koji moraju da poštuju stroge odredbe ugovora sa Gradom Beogradom.
„Privatni prevoznici su novim ugovorom sa Gradom dobili obavezu da imaju nova vozila. Ukoliko koriste vozila starija od pet godina, mi im onda manje plaćamo po kilometru. Kada je u pitanju GSP, naručili smo 150 autobusa na gas, od kojih je 30 već stiglo, a ostalih 120 će sukcesivno stići do aprila. Naručili smo i 25 novih tramvaja. Pored toga, na sednici Skupštine grada doneli smo odluku da polako prelazimo na električne autobuse umesto trolejbusa zato što nam daju mnogo veću autonomiju u radu, jer nisu vezani za linije kao do sada“, zaključio je Nikodijević.
Tanjug/Vladimir Šporčić