ФИАТ раднике и раднице у Србији ставља пред уцену: да пређу на рад у ФИАТ-ове погоне у другим земљама или да остану без посла. Прихватање ове уцене може неким радницима обезбедити још годину-две преживљавања, али ће Крагујевац са околином поново остати деиндустријализована, како је некад називан, „долина глади“.
Подсећамо да је Република Србија 2008. приватизовала крагујевачку фабрику аутомобила Застава путем заједничког улагања са италијанском компанијом ФИАТ. Циљ овог посла био је да се обнови Крагујевачка привреда након суноврата због којег је овај део Шумадије постао познат као „долина глади“.
Такозвано „реструктурирање“ Заставе након 2000. године остаће крвавим словима уписано као дно приватизацијске пљачке радничке класе у Србији. Реструктурирање је значило пребацивање „сувишних“ људи у ЗЗО („Застава запошљавање и образовање“) на такозвану преквалификацију, пре него што је иста угашена. Поучен овим искуствима, синдикат Застава аутомобила је још тада изражавао озбиљну сумњу у перспективу заједницког улагања Србије и ФИАТа.
Српска напредна странка је 2012. године дошла на власт критикујући приватизације, међу њима и озлоглашени затамњени уговор између Републике Србије и ФИАТ-а. Уговор ни након доласка на власт нису објавили, али сада барем они знају шта у њему пише; и дужни су да предузму све мере да спрече расељавање крагујевачких радника и поновну деиндустријализацију Шумадије.
Дужни смо да солидарно подржимо отпор који синдикати пружају ФИАТ-овом уцењивању, јер се не ради само о њима. Ако може ФИАТ, онда ово може сваком да се деси.
Медијска служба ПРЛ