Ситуација у којој се нашао председник Томислав Николић и чланови делегације, када се покварио Владин “фалкон” којим су путовали у Рим, није била онолико драматична како су је они доживели.
Шта се заправо догодило са “фалконом” требало би да саопшти Директорат цивилног ваздухопловства по завршетку истраге.
Та институција је засад навела само да је од Контроле летења примила пријаву да се угасио један од три мотора “фалкона”. Пилот је тражио да се врати у Београд, што је, како се наводи, уобичајени поступак у таквим ситуацијама. Инспектори Директората проверили су исправност авиона чим је слетео на Аеродром “Никола Тесла” и узели изјаве посаде.
Подсетимо, по сазнањима “Блица”, која смо објавили јуче, квара на авиону није било, већ је проблем изазвао неко од особља када је просуо кафу по инструмент табли. Пилот и стјуардеса су хитно почели да бришу таблу и тако нехотично активирали извлачење закрилаца, због чега је авион почео да губи висину.
Да се није радило о већем инциденту сматра и Петар Војиновић, ваздухопловни новинар и уредник сајта тангосиx.рс.
– Сама чињеница да је пилот одлучио да се врати у Београд уместо да затражи слетање на неки од пет аеродрома који су у том тренутку били ближи него Аеродром “Никола Тесла” говори у прилог томе да није реч о драматичном догађају који је могао да угрози животе посаде и путника – каже Војиновић за “Блиц”.
Према Војиновићевим речима, и информације са сајта флигхтрадар24.цом, који у реалном времену објављује податке о положају авиона током лета, показују да није било никакве драме у ваздуху.
– Највећа брзина понирања током лета износила је око 2.800 стопа у минуту, што је стандардан маневар снижавања. То је потпуно прихватљива брзина понирања. Нема говора о драматичном падању попут камена – каже Војиновић.
Како “Блиц” незванично сазнаје у Влади Србије, летелица је враћена за Београд јер тако предвиђа процедура. Капетан је, наиме, установио да се “не ради о озбиљном угрожавању безбедности”, али је био у обавези да се врати на полазни аеродром. Са авиона ће бити скинути и такозвани воице рецордер и дата рецордер, али податке са њих могу да очитају само стручњаци у Базелу. Што се посаде тиче, она је приземљена док се не обави инспекција. Речено нам је, такође, да безбедност председника није била посебно угрожена.
Иако чињенице указују на то да није било реалног разлога за страх, председник Николић и његови људи нису узели ствари олако. Тако је Николић на састанку са редитељем Никитом Михалковом испричао да су пропадали два минута.
Председникова саветница Станислава Пак отишла је корак даље и медијима се пожалила да су “падали као камен” и да “више никада неће ући у тај авион”, те да је и сам Николић приметио да су јој “очи биле огромне”. И мушки део делегације прилично се уплашио. Саветник Оливер Антић ситуацију је описао као доста драматичну, док је његов колега Иван Мркић рекао да су “преживели праву драму”.
У страху велике очи
Николићев саветник Иван Мркић каже да су „доживели праву драму“, да се летелица тресла и да су путници „буквално летели по авиону“
Станислава Пак, председникова саветница, тврди да је авион „падао као камен“ и да је била у шоку, па је чак и Николић приметио да су јој „очи биле огромне“
Још један саветник председника, Оливер Антић осетио је страх, па каже да су „падали носем надоле“ и да је ситуација била „доста драматична“
Вучић: Не дам паре за авион!
Премијер Србије Александар Вучић каже да нема новца за куповину новог авиона.
– Не, у овом тренутку немамо ни право ни новац да купујемо авион, а ако хоћете и – не дам паре! – рекао је Вучић и додао да ће о томе размишљати када буду повећане плате у јавном сектору и пензије.
Такав авион би, према његовим речима, коштао око милијарду динара.
– Ако авион ради, ради, ако не ради, наћи ћемо неки други начин да путујемо – рекао је Вучић.
Ана Роланд Блиц