Prokop dan posle

3917
Drugi Pišu
oktobar 20, 2023

0 komentara

5 min čitanja
0

Iako je današnje dugoočekivano otvaranje zgrade nove glavne železničke stanice „Beograd Centar“ (Prokop) korak u pozitivnom smeru, ono o čemu se malo govori u javnosti je loša povezanost Prokopa sa linijama javnog gradskog prevoza. Iz tog razloga je udruženje „Naša mesna zajednica“ pokrenulo Peticiju „Povežimo Prokop“ za bolju povezanost ove stanice sa drugim delovima Beograda.

Udruženje “Naša mesna zajednica” u subotu, 21.10.2023. od 9 do 12 sati organizuje skupljanje potpisa za peticiju “Povežimo Prokop” na železničkoj stanici “Beograd Centar” (Prokop). Tom prilikom u saradnji sa udruženjem “Po meri metro” će biti otvorena pokretna metro stanica. Razlog ove akcije je to što će posle svečanog otvaranja stanične zgrade Prokopa problem loše povezanosti stanice sa javnim gradskim prevozom i dalje ostati.    Zahtevi peticije su preusmeravanje trolejbusa 40 i 41 tako da direktno staju ispred ulaza u železničku stanicu Prokop čime bi se smanjilo pešačenje putnika koji sada pešače oko 400  metara uzbrdo do stanice trolejbusa, nabavka novih trolejbusa i izmena plana izgradnje

Beogradskog metroa tako da linija 1 prolazi kroz železničku stanicu “Beograd Centar” (Prokop). Takođe, predlaže se produženo vreme saobraćanja postojećih autobuskih linija 34, 38L i 40 tako da bude omogućen dolazak putnika na ranojutarnje i kasnovečernje polaske vozova što sada nije slučaj, preusmeravanje linije 51 tako da nakon Mostarske petlje saobraća do železničke stanice, kao i pojačavanje linija 36 i 34 sa dodatnim autobusima. Nabavkom novih trolejbusa sa autonomijom na baterije bi se stanica Prokop bolje povezala, a bio bi obnovljen i trolejbuski vozni park GSP-a u kojem su novi trolejbusi poslednji put
nabavljeni 2010. godine. Zbog neulaganja u vozni park na liniji 40 umesto trolejbusa sve češće saobraća autobus, dok su troljejbuske linije 19, 21 i 22 skraćene i saobraćaju do Slavije umesto do Studentskog trga.

Takođe smatramo da je neophodno da “Beograd Centar” (Prokop) kao nova glavna železnička stanica bude povezan sa drugim delovima Beograda i centrom Beograda prvom linijom metroa. Ovo je važno zato što je železnička stanica u Prokopu projektovana da je dnevno koristi 40.000 putnika iz cele Srbije, dok se izgradnja Beogradskog metroa finansira od poreza koji plaćaju svi građani Srbije. Osim toga, ako bi prva linija metroa saobraćala preko Prokopa time bi bila i izgrađena stanica kod Univerzitetskog kliničkog centra Srbije i ostvarena veza sa najvećim bolničkim kompleksom u Srbiji. Na ovaj način bi se zadovoljile potrebe putnika železnice čiji broj je u konstantnom porastu. Svi koji žele da nas podrže u borbi za bolji gradski prevoz mogu da potpišu peticiju na linku:

https://www.peticije.online/peticija_poveimo_prokop#form

Poslednje