Шиндић: Шапић води град из бункера, неће моћи да избегне одговорност

1763
Жиг Инфо
јануар 29, 2025

0 коментара

5 мин читања
10

Упадљиво одсуство градоначелника Шапића, чак и у дану када је у судару два аутобуса њему блиског приватног превозника повређено више од 20 људи, поставило је питање да ли се склонио од очију јавности да у миру напише оставку. Бошко Шиндић, члан Председништва Србија центра и повереник Градског одбора Београд, верује да ће четврти човек у држави наћи снаге и преузети одговорност и за уништавање, између осталог, јавног градског превоза.

„Док пљуште оставке врха СНС режима, Шапић води град из неког бункера. Неће га сакривање аболирати, јер је последњи судар два аутобуса превозника Стрела Обреновац на Новом Београду оголио чињеницу да Београђани плаћају цену неодговорних одлука корумпиране градске управе. Србија центар више пута је упозоравао да политика препуштања градског превоза фирмама блиским СНС може само да изазове трагедију већих размера, која је овог пута пуком срећом избегнута. Ругање грађанима манир је власти СНС и градоначелника Шапића, али забрињава чињеница да је само током прошле године било више десетина несрећа, нека и са смртним исходом, у којима су учествовала возила приватних превозника, да није урађена ванредна техничка контрола иако су отпадали точкови,врата, па и целе каросерије, као и да приватници запошљавају стране држављане без неопходних квалификација. Није у питању само новац који завршава у џеповима СНС функционера, већ су угрожени животи грађана“, нагласио је Шиндић и додао да је Шапићева одговорност очигледна и да је његова оставка једино решење за преживљавање Београда.

„Стрела Обреновац и Стрела Уб, у власништву Мирослава Николића ,добиле су половином прошле године уговор вредан 460 милиона евра или око 54,1 милијарду динара од Града Београда за превоз на аутобуским линијама које возе за Палилулу, Земун и делимично Нови Београд, као једини понуђач на тендеру. Претходно је ово предузеће обезбедило статус јединог превозника на територији општине Сурчин. Као разлог за уступање линија приватном превознику наведено је да су возила на овим линијама застарела. Међутим, Стрела Обреновац је возила за обављање делатности набавила пре него што је расписана јавна набавка за јавно-приватно партнерство, што тада није био довољан разлог да надлежно тужилаштво реагује на овај очигледан пример коруптивне јавне набавке. Колико бахатост може да оде далеко показао је и захтев из септембра 2024. године, када је ово предузеће поднелу Граду Београду захтев за повећање цене рада за 5,11 одсто због продуженог присуства возила у саобраћају. Поход власника Стреле Обреновац на градски буџет није се зауставио на овоме, па је договорен нови посао – замена тролејбуског саобраћаја, који је до сада обављао искључиво ГСП, аутобусима на електрични погон. Прво је Стрела Обреновац „самоиницијативно“ упутила Градском већу предлог о партнерству, Скупштина је предлог усвојила, са обавезом да приватни партнер мора да има бар три закључена уговора у области превоза, што ово предузеће испуњава. Градоначелник Шапић правдао је такву одлуку „лепшим погледом у небо“ са београдских улица, јер га неће ометати тролејбуске мреже. Само због свега наведеног градоначелник Шапић би морао да поднесе оставку, што га неће спасити и од правне одговорности због свега што је урадио Београду и Београђанима“, закључио је Шиндић.

Последње