Кандидатима за председника државе у кампањи помогли и донатори. Вук Јеремић потрошио укупно 261 милион. Саша Јанковић добио 168 прилога
ОД седам учесника председничких избора, чији су извештаји о трошковима кампање досад објављени на сајту Агенције за борбу против корупције, Вук Јеремић је убедљиво потрошио највише новца у борби за бираче.
Рапорти Александра Вучића, Луке Максимовића Белог, Милана Стаматовића и Саше Радуловића још нису обелодањени.
Јеремић је за кампању на располагању имао око 261 милион динара, колико је и потрошио. Од донатора му је стигло око 233 милиона и 29 милиона динара из буџета. У извештају који је предао навео је имена 418 давалаца прилога, међу којима је и он сам.
Из свог џепа дао је 700.000 динара, а највеће суме пристигле су му из Суботице. Њих двадесетак из овог града помогло му је са износима од око 900.000 динара! Новчано су га подржали и блиски сарадници – Здравко Понош (795.000 динара), Весна Секерезовић и Дамјан Мишковић Крњевић са по 890.000 динара… Од правних лица као донатор је пријављен „Интерпод ДОО“ (8,7 милиона).
Његови највећи трошкови били су оглашавање на телевизијама (око 124 милиона), билборди (38,5 милиона) и митинзи и конвенције (16,1).
Кандидат ГГ „За Србију без страха“ Саша Јанковић је потрошио 31 милион динара, од чега је на билборде отишло 4,2 милиона, на трошкове за телевизије 3,8 милиона, митинге – око три милиона… Јанковић је пријавио да је имао 1,4 милиона новчаних прилога који се крећу од 100 до 100.000 динара и стигли су од 168 људи. Тако му је 100.000 динара донирао Александар Родић из Београда, 99.000 динара – Милоранка Тошић из Београда и Никола Аџић из Краљева. Од фирме P.S. Fashion design стигло је 295.000 и од „Еуроуниона ДБ“ 35.000 динара.
Војислава Шешеља кампања је коштала 73,5 милиона динара и он је пријавио да је од девет донатора добио неновчана средства вредности 333.000 динара. Цех за медијску промоцију био је 54,6 милиона динара, од чега је 45,3 потрошено на телевизијске спотове и закупљене термине. Изборни материјал коштао је око 12 милиона, билборди су „појели“ скоро 10 милиона, док је у митинге уложено 5,4 милиона.
Двери, чији је кандидат био Бошко Обрадовић, укупно су потрошиле око 30 милиона динара, од чега је 29 било буџетског новца, а милион из средстава странке. Донације нису имали, нити су се задуживали код банака. Највише су дали за оглашавање – 12,2 милиона.
Кандидат ДСС Александар Поповић финансирао је кампању са 29,2 милиона динара, а једини донатор била му је Весна Шулкић (240.790 динара).
Уз буџетски новац, Ненад Чанак успео да је скупи још 2,4 милиона динара донација од чланства. Прилоге му је дало 43 људи, а најмањи су били 40.000 динара. Највећи су стигли од седморо из Новог Сада и то по 100.000 динара. На оглашавање је потрошио 18,7 милиона динара и то скоро све на телевизије. Изборни материјал га је коштао 9,8 милиона динара, од чега је највише отишло на билборде – 5,8 милиона.
ПАРОВИЋУ ПОМОЋ 63 ДОНАТОРА
ПОШТО није узимао новац из буџета, Мирослав Паровић финансирао је кампању са 2,2 милиона динара, колико је добио од донатора. Било их је 63 и сви су дали од 20.000 до 40.000 динара. На билборде је потрошио око 560.000, на оглашавање на радио-станицама 600.000, а у штампи око 460.000 динара.
Д. Р. Ђ. – С. Ј. М. Новости