Kandidatima za predsednika države u kampanji pomogli i donatori. Vuk Jeremić potrošio ukupno 261 milion. Saša Janković dobio 168 priloga
OD sedam učesnika predsedničkih izbora, čiji su izveštaji o troškovima kampanje dosad objavljeni na sajtu Agencije za borbu protiv korupcije, Vuk Jeremić je ubedljivo potrošio najviše novca u borbi za birače.
Raporti Aleksandra Vučića, Luke Maksimovića Belog, Milana Stamatovića i Saše Radulovića još nisu obelodanjeni.
Jeremić je za kampanju na raspolaganju imao oko 261 milion dinara, koliko je i potrošio. Od donatora mu je stiglo oko 233 miliona i 29 miliona dinara iz budžeta. U izveštaju koji je predao naveo je imena 418 davalaca priloga, među kojima je i on sam.
Iz svog džepa dao je 700.000 dinara, a najveće sume pristigle su mu iz Subotice. Njih dvadesetak iz ovog grada pomoglo mu je sa iznosima od oko 900.000 dinara! Novčano su ga podržali i bliski saradnici – Zdravko Ponoš (795.000 dinara), Vesna Sekerezović i Damjan Mišković Krnjević sa po 890.000 dinara… Od pravnih lica kao donator je prijavljen „Interpod DOO“ (8,7 miliona).
Njegovi najveći troškovi bili su oglašavanje na televizijama (oko 124 miliona), bilbordi (38,5 miliona) i mitinzi i konvencije (16,1).
Kandidat GG „Za Srbiju bez straha“ Saša Janković je potrošio 31 milion dinara, od čega je na bilborde otišlo 4,2 miliona, na troškove za televizije 3,8 miliona, mitinge – oko tri miliona… Janković je prijavio da je imao 1,4 miliona novčanih priloga koji se kreću od 100 do 100.000 dinara i stigli su od 168 ljudi. Tako mu je 100.000 dinara donirao Aleksandar Rodić iz Beograda, 99.000 dinara – Miloranka Tošić iz Beograda i Nikola Adžić iz Kraljeva. Od firme P.S. Fashion design stiglo je 295.000 i od „Eurouniona DB“ 35.000 dinara.
Vojislava Šešelja kampanja je koštala 73,5 miliona dinara i on je prijavio da je od devet donatora dobio nenovčana sredstva vrednosti 333.000 dinara. Ceh za medijsku promociju bio je 54,6 miliona dinara, od čega je 45,3 potrošeno na televizijske spotove i zakupljene termine. Izborni materijal koštao je oko 12 miliona, bilbordi su „pojeli“ skoro 10 miliona, dok je u mitinge uloženo 5,4 miliona.
Dveri, čiji je kandidat bio Boško Obradović, ukupno su potrošile oko 30 miliona dinara, od čega je 29 bilo budžetskog novca, a milion iz sredstava stranke. Donacije nisu imali, niti su se zaduživali kod banaka. Najviše su dali za oglašavanje – 12,2 miliona.
Kandidat DSS Aleksandar Popović finansirao je kampanju sa 29,2 miliona dinara, a jedini donator bila mu je Vesna Šulkić (240.790 dinara).
Uz budžetski novac, Nenad Čanak uspeo da je skupi još 2,4 miliona dinara donacija od članstva. Priloge mu je dalo 43 ljudi, a najmanji su bili 40.000 dinara. Najveći su stigli od sedmoro iz Novog Sada i to po 100.000 dinara. Na oglašavanje je potrošio 18,7 miliona dinara i to skoro sve na televizije. Izborni materijal ga je koštao 9,8 miliona dinara, od čega je najviše otišlo na bilborde – 5,8 miliona.
PAROVIĆU POMOĆ 63 DONATORA
POŠTO nije uzimao novac iz budžeta, Miroslav Parović finansirao je kampanju sa 2,2 miliona dinara, koliko je dobio od donatora. Bilo ih je 63 i svi su dali od 20.000 do 40.000 dinara. Na bilborde je potrošio oko 560.000, na oglašavanje na radio-stanicama 600.000, a u štampi oko 460.000 dinara.
D. R. Đ. – S. J. M. Novosti