Тротиненти нису проблем, тротинети су решење!

1514
Други Пишу
октобар 9, 2023

0 коментара

4 мин читања
2

Зелено-леви фронт / Не давимо Београд сматра да су предложене измене Закона о безбедности саобраћаја дестимулишуће за возаче електричних тротинета и компаније које рентирају електричне тротинете. Главне измене Закона подразумевају бициклистичке кациге, светлоодбојне прслуке, обавезе кретања кроз зоне 30, као и регистрациону налепницу о спецификацијама тротинета. Изменама Закона је употреба ових возила у већини градова учињена компликованом и готово немогућом.

У светлу промена најављених изменама Закона, обавезе корисника тротинета ће резултирати тиме да садашњи и потенцијални корисници одустају од овог вида превоза. До сада су искуства земаља које су инсистирале на ношењу бициклистичких кацига и рефлектујућих прслука, показала да су разлози неношења безбедносне опреме врло чести, док је такву обавезу код изнајмљивања електричних тротинета – немогуће постићи.

Додатни проблем представља то што је у градовима у Србији евидентан недостатак зона 30, зона успореног саобраћаја и бициклистичких стаза, чиме је електрични тротинет малтене забрањен за узрасте млађе од 18 година. Изменама закона су уведене и “налепнице” за потврђивање техничких карактеристика тротинета, што корисницима електричних тротинета представља додатну обавезу и трошак.

“Политичка елита и неинформисани градски чиновници показују неразумевање и незнање када је реч о потреби да се краћа путовања у граду обаве на ефикасан начин. Уместо предложених мера, ЗЛФ се залаже за умиривање саобраћаја у градским срединама, спуштање ограничења брзине на 30 км/х на секундарној градској мрежи, постављање осветљених пешачких прелаза и успоривача брзине, и увођење обавезног растојања приликом претицања бицикала и електричних тротинета”, каже Зоран Буквић, координатор групе за саобраћај Зелено-левог фронта. “Већи број бициклистичких стаза, зона успореног саобраћаја, жутих трака, као и бољи јавни превоз, смањили би потребу да се користе аутомобили у градској средини, чиме би се повећала општу безбедност саобраћаја”, додао је Буквић.

Уколико би се смањио главни узрок због кога се уводи ова безбедносна опрема, а то су моторни саобраћај и брзина, сви би били на добитку: пешаци, старије особе, родитељи, бициклисти и корисници електричних тротинета. Међутим, систем се уместо решавања узрока проблема, бави решавањем последица претеране моторизације друштва, и то на фундаментално погрешан начин.

Зелено-леви фронт сматра да би Министарству унутрашњих послова требало да буде приоритет да задржи и повећа број бициклиста и возача електричних тротинета, који покушавају да замене приватни аутомобил као основно средство превоза, јер се на тај начин смањују градске гужве.

Последње
Претплати се на нашу мејл листу

Пријавите се на нашу маилинг листу и будите увек информисани!

Последње