PROFITIRAO OD BOMBARDOVANJA Pilot oboren 1999. iznad Srbije sad vozi Obamu

admin
avgust 12, 2015

0 komentara

3 min čitanja
13

Drugi čovek američkog ratnog vazduhoplovstva Dejvid Goldfajn i dalje kolegama prepričava bliski susret sa smrću u Srbiji, tokom NATO bombardovanja SR Jugoslavije.

– Bio sam na misiji u blizini Beograda, kada je raketa sa zemlje pogodila trup moje letelice. Morao sam da napustim svoj F-16CJ i skočim sa padobranom na poljanu po mesečini – seća se Dejvid Goldfajn.

Nedugo nakon ponoći 2. maja 1999, on je postao drugi pilot NATO snaga čija je letelica oborena na srpskoj teritoriji.

Prošle nedelje, više od 16 godina kasnije, unapređen je u zamenika šefa američkog ratnog vazduhoplovstva.

Sada brine o bezbednosti američkog predsednika Baraka Obame tokom njegovih putovanja avionom.

Nakon operacije na Kosovu, njegova karijera išla je samo uzlaznom putanjom, a nova funkcija je, kako kažu njegove kolege, došla kao logičan epilog tome. Međutim, ništa od toga ne bi bilo moguće da je srpska raketa pogodila Goldfajnov avion pod drugim uglom.

– Imao sam sreće. Ubrzo nakon što sam se prizemljio na poljanu, tim za potragu i spasavanje je došao po mene helikopterom. Plašio sam se da će me neko drugi primetiti jer je te noći bio pun mesec – seća se pilot.

On je sleteo licem na zemlju, ali je prošao bez povreda, ako se izuzmu posekotine od gelera.

Dejvid Goldfajn je i dalje u kontaktu sa članovima tima koji su ga spasli, a svake godine im šalje po bocu vina u znak zahvalnosti.

Prva oborena letelica u Srbiji 1999. bio je „nevidljivi“ F-117, čiji je pilot Dejl Zelko takođe preživeo.

I. Hadžiomerović      Blic

Poslednje