Почетна » Како успешно продати фирму провереном понуђачу?

Како успешно продати фирму провереном понуђачу?

од admin
0 коментар
monopol trziste berza broker biznis

Постоје бројни параметри које треба узети у обзир и неколико ствари које треба да се поклопе како би договор био постгнут. Већина фирми које се данас продаје су малог или средњег обима, и за такве бизнисе довољни су и огласи, док се за већа предузећа и фирме расписују тендери.
Како да на најбољи начин представите своју фирму, на шта теба нарочито обратити пажњу и како да одаберете канал преко ког ћете доћи до најбољег понуђача – рећи ће вам текст пред вама.

Када је продаја фирме најбоља одлука?

Подићи посао на одређени ниво и развити га није нимало једноставан задатак и захтева много посвећености, знања и новца, па – шта људе убеди или натера на то да свој бизнис продају? Да ли бисте, и како бисте ви поступили да вам се таква шанса пружи?

Зашто људи продају фирму?

Када су у питању фирме на продају Србија се првенствено издваја по продаји бизниса из разлога као што су мали обим посла и неисплативост уложеног новца, немогућност даљег (финансијског) одржавања, неадекватни кадрови који не постижу да терет пословања подигну и изнесу на одређени ниво, али и многи други.
Са друге стране, постоје и људи који се, такорећи, ослобађају дела бизниса којег се након одређеног времена засите или желе да се посвете нечему другом, да уложе капитал у нове, озбиљније или уносније ствари и послове.

monopol trziste berza broker biznis

Да бисте ефикасно припремили ваш посао за продају и осигурали позицију да приликом продаје до последње паре добијете износ на који сте га проценили, треба да разгрнете „завесе“ које сваки успешан бизнис, и пословни човек који стоји иза тог бизниса, мора да има.
Треба да погледате и процените свој бизнис на начин на који би то Ваш потенцијални купац урадио: објективно и критички.

Како продати фирму а истовремено профтирати?

Пре самог оглашавања о продаји посла, или расписивања тендера, треба добро размотрити о ниши којој нудите свој посао, као и о условима који се тичу реалне цене коју очекујете. Размислите о посреднику ваше продаје, ако се ради о мањем бизнису: да ли ће то бити оглас или нешто друго? Неко ко је заинтересован, ступиће у контакт са вама, често са циљем да купи фирму по нижој цени од понуђене.
Уколико успете да се договорите, чекају вас правне обавезе према држави и (потенцијално) другим правним субјектима, које ћете морати благовремено измирити, осим уколико у уговору са будућим купцем фирме није наглашено другачије, односно да се те обавезе пребацују на њега (што је махом случај са већим предузећима и стелајним поступцима).

Етика и изношење правих чињеница

Од посебно велике важности је да у огласу наведете све релевантне чињенице везане за пословање фирме коју сте одлучили да продате. Најбоље је кренути од финансијских средстава: од улагања у фирму, преко зајмова, позајмица, кредита…
Омогућите будућем купцу увид у то ко су му будући запослени, како би направио план о томе да ли ће и кога задржати на послу. Иако у нашој земљи и није случај да се послодавац заложи за останак рандика у фирми – поступите етички и нагласите им да ће се убудуће о томе договарати са новим власником и омогућите им да буду запослени бар још неко време.

Проналажње купца – да ли су сви подобни за продају?

Како и ваш бизнис не би завршио на насловним страницама таблоида, а ви као посредник у озбиљном, правном проблему са органима власти, обратите ко је и чиме се тачно бави фирма или правно лице које је интересент за куповину вашег посла. У светлу нелегалних продаја фирми, пре свега треба утврдити порекло новца којим будући купац жели да дође до власништва над вашим послом.

novac evri posao isplata
Потом, истражите његово пређашње бављење пословима сличног карактера јер је то веома битно за даје унапређивање пословња и сигурну будућност вашх запослених, а након тога и њихових породица. Иако новац обично буде пресудни фактор у продајама ове врсте – потрудите се да барем не занемарите и етички принцип у свему томе, и покушајте да се током продаје фирме осврнете и на опште добро.
Потрага за купцем може потрајати годинама. У Србији и окружењу незванични просек је нешто краће од две године, али то не мора бити и случај са вама, пошто постоје и примери успешно завршеног посла и након три месеца. Продавци за процену и састављање листе потенцијалних купаца обично ангажују брокера. Он се тада бави најважнијим стварима попут:

1. Састављања шире листе купаца
2. Одржавања контаката са потенцијалним купцима
3. Дефинисања продајне цене и простора за преговоре око продаје
4. Креирање уговора о поверљивости података
5. Састављање купопродајног уговора са прецизно наведеним условима и начинима плаћања

Како функционише продаја фирме и шта очекивати након ње?

Осим самог привикавања на мањак радних обавеза или мењање устаљеног режима у функционисању, треба се прилагодити и на смањени прилив новца у личну касу. Одвојте време за одмор након продаје фирме, разговарајте са финансијским саветницима о даљим жељама и улагањима (ако постоје) – повратите сигурност у своја улагања.

Инвестирајте у даљи, професионални развој!

И о овим и о другим питањима даљег пословања можете се посаветовати и са брокерима, јер су они по природи веома предусретљиви људи који радо и отворено говоре о новцу и немају препреку у давању стручних савета. Можда баш из једног таквог разговора добијете идеју о даљим улагањима и снагу да поново закорачите на турбулентно, бизнис тло Србије.

 

Можда ти се свиди

Оставите коментар