„Kecom“ na krov Afrike

admin
mart 23, 2015

0 komentara

2 min čitanja
15

Pre 40 godina, pet novih crvenih „zastava 101“ krenulo je iz Kragujevca na put dug 11.000 kilometara, do Kilimandžara (5.895 m), najviše planine u Africi.

Ekspediciju su činili vođa Branimir Perić Džo, Milan Rakočević, Ginka Milinković i automehaničari Slobodan Nikolić i Miodrag Barlov, novinari Dušan Sekulić, Bogdan Šekler, Joža Vlahović, kamerman Bratislav Grbić, reditelj Branko Baletić i fotoreporter Miroljub Jelesijević. Njegova fotografija „zastave“ na obali Indijskog okeana, iza raskošne crnopute manekenke Vini Kibuja umnogome je pomogla prodaju tog automobila.

Posledica afričke avanture bilo je otvaranje vrata domaćoj auto-industriji za tržište Severne Afrike.

Ranih sedamdesetih, pojava „fiće“, kasnije i „keca“, izmenila je mentalnu mapu stanovnika Jugoslavije. Naftni bum i gotovo svima dostupna cena „fiće“ omogućili su ljudima da putuju.

Po tužnoj kasnijoj sudbini „Zastave“ naslućivala se i sudbina Srbije. Uništena je fabrika koja je godišnje izbacivala na tržište oko 180.000 vozila. Taj gigant bio je preveliki zalogaj za društvenu svest, dostignuti nivo demokratije, dogovornu ekonomiju i nezrelu političku elitu. Sve što se nakon toga događalo u Srbiji potvrdilo je tu liniju samouništenja i nezrelost jednog društva da se uhvati u koštac s vremenom, kaže Branko Baletić.

Blic

Poslednje