Oni nam koriste za informisanje, zabavu, komunikaciju sa drugima, ali i rešavanje poslovnih i privatnih obaveza u svega nekoliko klikova.
Baš iz razloga što ih koristimo nekoliko sati dnevno za obavljanje različitih zadataka, kvarovi ili oštećenja mobilnih uređaja nisu retkost. Ukoliko želite da saznate koji su najčešći kvarovi mobilnih telefona, kako da ih rešite, ali pre svega sprečite, nastavite da čitate naš tekst i informišite se!
Oštećenje stakla i ekrana telefona – jedan od najčešćih mehaničkih kvarova
Jedan pad je dovoljan da se staklo, ili čak ekran na vašem telefonu ošteti ili pak potpuno prestane da reaguje na dodir. U tim situacijama potrebno je da radite zamenu ekrana na mobilnom telefonu, ili samo zamenu stakla, u zavisnosti od ozbiljnosti oštećenja i modela mobilnog telefona.
Izuzev pada, mnogi korisnici prijavljuju oštećenje ekrana jakim pritiskom, nagnječenjem ili grebanjem, što je česta situacija ukoliko ga nosite u džepu i torbi, zajedno sa oštrim predmetima poput ključeva.
Ovaj problem onemogućava korisnika da normalno koristi mobilni telefon, budući da ekrani na pametnim uređajima zauzimaju ceo prednji deo telefona i često ne postoji dugme kojim biste mogli da upravljate telefonom. Stoga je ekran izuzetno važan za sve radnje koje obavljate na svom uređaju – od javljanja na poziv, pozivanja, slanja sms poruka, do drugih naprednih funkcija.
S obzirom na to da je oštećenje ekrana i lomljenje ekrana čest problem prosečnih korisnika, dobra vest je da se lako može rešiti u pouzdanom servisu mobilnih telefona. Kod većine novih modela vrši se kompletna zamena ekrana – displeja i stakla, dok je kod nekih starijih modela u pojedinim situacijama dovoljna samo zamena stakla na telefonu
Slabljenje kapaciteta baterije
Svaka baterija pametnog uređaja ima određeni vek trajanja koji se meri u ciklusima pražnjenja i punjenja i iznosi oko 400 do 500 ciklusa, a njen kapacitet vremenom opada. Ako dobro pogledate garanciju vašeg pametnog uređaja, primetićete da je u većini slučajeva garancija na bateriju znatno kraća, upravo iz pomenutih razloga. Serviseri preporučuju da se nakon dve godine, čak iako dobro radi, baterija ipak zameni, kako bi telefon nesmetano funkcionisao.
Ukoliko vam telefon ne reaguje na punjenje, baterija drži kratko, telefon se gasi sam od sebe, svakako je vreme da se javite serviseru.
Danas se u mobilnim telefonima nalaze uglavnom integrisane baterije, a u nekim starim modelima i neintegrisane. U slučaju neintegrisane baterije, zamenu možete obaviti samostalno, kupiti originalnu bateriju i jednostavno je zameniti, dok je u slučaju integrisane važno kontaktirati proveren servis telefona.
Bagovanje telefona – čest softverski kvar
Bagovanje telefona je jedan od najčešćih softverskih kvarova pametnih uređaja. U ovim situacijama, krivica uglavnom spada sa korisnika i verovatno je problem u operativnom sistemu koji je zadužen za pokretanje telefona i korišćenje aplikacija.
Tada može doći do usporenog rada telefona, kočenja pojedinih aplikacija, ali i potpuno izgubljenih funkcija koje onemogućavaju normalno korišćenje uređaja. S obzirom na to da su softverske popravke veoma delikatne i da laik ne može znati o čemu se radi i sam rešiti ovaj tip problema, naš savet je da kontaktirate profesionalce koji će lako uočiti kako je nastao problem i šta je optimalno rešenje za njega.
Ostali kvarovi koji se viđaju u praksi
Izuzev već pomenutih načešćih kvarova koje korisnici prijavljuju, tu su i drugi, nešto ređi kvarovi koji takođe značajno utiču na korisničko iskustvo.
Jedan od takvih kvarova je problem sa SIM karticom. U pojedinim slučajevima može doći do toga da telefon ne prepoznaje SIM karticu, da su polomljeni pinovi na čitaču i slični problemi koji mogu nastati iz više razloga.
Pinovi se mogu oštetiti ukoliko ste probali više puta da stavite SIM karticu nedgovarajuće veličine, ili usled ozbiljnijeg pada telefona, a još jedan od razloga zbog kojeg se mnogi korisnici javljaju servisima mobilnih telefona jeste i zaključana SIM kartica usled zaboravljenog PIN-a ili PUK-a. U ovoj situaciji može vam pomoći mobilni operater.
Još jedan kvar koji bismo pomenuli vezuje se za kameru telefona koja takođe može “nastradati” iz nekoliko razloga, prilikom pada telefona ili čak softverskog problema. U tim slučajevima vrši se zamena kamere ili detaljna provera telefona, ako nije reč o samoj kameri.
Kako sprečiti kvarove mobilnih telefona?
Kako bi vas telefon dugo i adekvatno služio, važno je pre svega da kupite model koji odgovara vašim potrebema i ispunjava vaše zahteve. Tu pre svega mislimo na kapacitet baterije, RAM memoriju, kvalitet kamere, operativni sistem, veličinu telefona i sl.
Nakon kupovine telefona, odmah obezbedite zaštitno staklo i masku kako biste izbegli mehanička oštećenja. Važno je da telefon koristite savesno, ne pretrpavate njegovu memoriju nepotrebnim datotekama i ne skidate neproverene aplikacije. Naravno, uvek je važno imati kontakt proverenog i pouzdnanog servisa mobilnih telefona, kako biste svaki nastali problem rešili brzo i efikasno, bez bojasni da ćete napraviti još veći.
Nadamo se da vam je naš tekst bio interesantan, te da ste se upoznali sa najčešćim kvarovima koji mogu da zadese korisnike pametnih mobilnih telefona, kao i sa načinima da ih sprečite, ali i rešite!
.