Модерна аутомобилска технологија не препознаје добро рефлектујућу одећу

kocenjemoderna tehnologijaprepoznavanjereflektujuci prsluksaobracaj
Други Пишу
фебруар 24, 2025

0 коментара

4 мин читања
20

Одећа дизајнирана да буде видљива у саобраћају и рефлектирајућа трака могла би учинити пешаке и бициклисте невидљивима за модерну аутомобилску технологију, показује нова студија.

Системи аутоматског кочења у случају нужде (АЕБ), који су уграђени у све нове аутомобиле, аутоматски коче ако се детектује потенцијални судар, а возач не реагује довољно брзо.

Студија америчког Института за безбедност на путевима ИИХС показала је да би системи могли да имају „слепу тачку“ за рефлектујуће ознаке.

Истраживачи су спровели експерименте који су укључивали лутку за тестирање судара и три аутомобила која су се кретала брзином од 40 км/х: Хонда ЦР-В, Мазда ЦКС-5 и Субару Форестер.

У тестовима, Хонда и Мазда су удариле лутку када је носила рефлектирајуће траке. Хонда није успела да успори чак ни када је лутка на себи имала јакну високе видљивости.

Субару је успорио у свим тестовима осим када је лутка носила рефлектирајуће траке при веома слабом осветљењу.

Председник ИИХС-а Дејвид Харки рекао је: „Ови резултати сугеришу да неки произвођачи аутомобила морају да прилагоде своје системе аутоматског кочења у случају нужде за пешаке.

„Недопустиво је да одећа коју пешаци, бициклисти и саобраћајци носе да би били безбедни може да им отежава препознавање по технологији за избегавање судара“, истакао је он.

„То је забрињавајућа слепа тачка“, додао је он.

Аутор студије Дејвид Кид рекао је: „Померање рефлектујућих трака на зглобовима и ногама и рукавима јакни омогућава возачима да брзо препознају такав образац кретања као особу.

„Нажалост, ‘померање’ рефлектујућих трака није имало исти ефекат за пешачке АЕБ системе које смо тестирали и вероватно су збунили њихове сензоре.“

Мазда је у изјави рекла: „Безбедност на путу за све, укључујући и оне у нашим возилима и око њих, је главни приоритет за Мазду.

„Наши инжењери континуирано раде на побољшању Маздиних система за избегавање судара и већ користе ове најновије резултате ИИХС да нам додатно помогну у овом послу, са посебним фокусом на пешачке сценарије ноћу.“

Хонда и Субару нису одговорили на упит.

Yauhen_D/Shutterstock

Хина/дпа/н1

Последње