Други човек америчког ратног ваздухопловства Дејвид Голдфајн и даље колегама препричава блиски сусрет са смрћу у Србији, током НАТО бомбардовања СР Југославије.
– Био сам на мисији у близини Београда, када је ракета са земље погодила труп моје летелице. Морао сам да напустим свој Ф-16ЦЈ и скочим са падобраном на пољану по месечини – сећа се Дејвид Голдфајн.
Недуго након поноћи 2. маја 1999, он је постао други пилот НАТО снага чија је летелица оборена на српској територији.
Прошле недеље, више од 16 година касније, унапређен је у заменика шефа америчког ратног ваздухопловства.
Сада брине о безбедности америчког председника Барака Обаме током његових путовања авионом.
Након операције на Косову, његова каријера ишла је само узлазном путањом, а нова функција је, како кажу његове колеге, дошла као логичан епилог томе. Међутим, ништа од тога не би било могуће да је српска ракета погодила Голдфајнов авион под другим углом.
– Имао сам среће. Убрзо након што сам се приземљио на пољану, тим за потрагу и спасавање је дошао по мене хеликоптером. Плашио сам се да ће ме неко други приметити јер је те ноћи био пун месец – сећа се пилот.
Он је слетео лицем на земљу, али је прошао без повреда, ако се изузму посекотине од гелера.
Дејвид Голдфајн је и даље у контакту са члановима тима који су га спасли, а сваке године им шаље по боцу вина у знак захвалности.
Прва оборена летелица у Србији 1999. био је „невидљиви“ Ф-117, чији је пилот Дејл Зелко такође преживео.
И. Хаџиомеровић Блиц