Због уклањања валидатора из возила градског превоза у Београду градска каса оштећена је за око 70 милиона динара, стоји у кривичној пријави у коју је портал Н1 имао увид, а коју је Кенткарт поднео против челника два предузећа и градског секретара за јавни превоз.
Кенткарт, предузеће са којим је Град Београд раскинуо уговор о пружању услуге наплате карата у јавном превозу, поднело је Вишем јавном тужилаштву у Београду кривичну пријаву против градског секретара Секретаријата за јавни превоз Радована Кремића, директора ГСП Београд Зорана Шарца и директора новог комуналног предузећа ЈКП Наплата превозне услуге Београд Славена Андрића.
Разлог је, како се наводи, што су „одговорни за јавни превоз града Београда, у урачунљивом стању, свесни свога дела и његове забрањености… иако су били свесни да услед њиховог поступања може наступити тежа повреда права другог и имовинска штета након што су 12. маја 2023. дали усмени налог НН лицима да уклоне валидаторе из возила ГСП, чиме су онемогућили даљу наплату услуге превоза, па је услед таквог поступања наступила штета и то за буџет Града Београда у износу од око 70 милиона динара на име ненаплаћених карата за превоз путника и за Кенткарт у износу од око 5,5 милиона динара, на име припадајуће провизије по уговору о јавно приватном партнерству у обављању делатности експлоатације и одржавања система за наплату карата и управљање возилима у јавном линијском превозу путника у Београду“.
У образложењу кривичне пријаве појашњава се како се дошло да обрачунате штете од 70 милиона динара.
Основ су информације које је управа Кенткарта добила од контролора карата, затим од возача ГСП – да се валидатори „по налогу осумњичених“ морају уклонити из возила до 16. маја, као и, како се наводи „бројне притужбе путника који су уредно купили карте за превоз и без обзира што поседују новац на картицама за то намењеним, њима нису могли да плате превоз, нити су карте могли да купе на други начин“.
У кривичној пријави се подсећа да Град Београд, Секретаријат за јавни превоз и Кенткарт имају потписан уговор о јавно приватном партнерску који је Град једнострано раскинуо о чему је обавестио Кенткарт 28. априла 2023.
Уговор се, подсећају у пријави „сходно законској и уговорној регулативи“ сматра раскинутим истеком отказног рока од 30 дана, током кога су „уговорне стране дужне да поштују одредбе уговора, спрече настанак штете, те да се старају да исту умање ако је настанак штете известан“.
Тај рок, наводи се – истиче 28. маја 2023, када се уговор сматра раскинутим.
„С обзиром да су осумњичени неспорно били упознати са одредбама предметног уговора, а да су и поред тога дали налог да се из возила ГСП уклоне валидатори… осумњичени су морали бити свесни да се без валидатора не може вршити наплата карата чиме се неспорно чини штета буџету Града Београда као и приватном партнеру“, стоји у кривичној пријави.
У пријави се подсећа да, по уговору, приход остварен од „продаје, наплате и контроле наплате карата“ припада Граду Београду, док Кенткарту припада провизија од оствареног прихода у износу од 7,79 одсто.
Кенткарт је, наводи се, о уклањању валидатора и последичном настанку штете буџету Града Београда обавестио Секретаријат за јавни превоз 13. маја 2023, „указујући да је онемогућен у извршавању уговорних обавеза у отказном року, односно у наплати и контроли карата за јавни превоз, те да се таквих поступањем осумњичених причињава огромна штета за буџет Града Београда, па и самог приватног партнера“.
Foto Shutterstock
Даниела Илић Красић Н1