Шесточлана породица Божидарке Стојановић из нишког насеља 9. мај платила је нишкој Електродистрибуцији скоро 600.000 динара како би их поново прикључили на електромрежу, али струју нису добили.
Божидарка истиче да њен син, снаја, три унуке и она живе у мраку дуже од године дана и без обзира што су уредно измирили своје обавезе не знају када ће поново имати струју.
„Све што су од нас тражили све смо платили, обезбедили сву документацију, поставили су нам и ново бројило и опет немамо струју. Питали смо у Електродистрибуцији и рекли су нам да им је наводно пао систем. Не верујемо да је и даље проблем у систему јер су рачуне почели да деле. Распитивали смо смо код радника Електродистрибуције и рекли су нам да уколико „имамо везу“ струју можемо да добијемо одмах, а без „везе“ можемо да чекамо и шест месеци. То је страшно“, казала је Божидарка за наш портал.
Њихове невоље са струјом, објашњава Божидарка, почеле су пре четири године када су два радника Електродистрибуције позвонила на њихова врата и затражила да погледају струјом.
„Један радник је стајао у дворишту, један поред струјомера. Тај поред струјомера је рекао да су дошли да погледају да ли крадемо струју. Ја сам се запрепастила рекла, ма каква крађа струје, ми смо кућу направили пре 50 година и поштено плаћамо све рачуне. Када ме је радник који је стајао у дворишту питао ко све живи у кући, погледала сам у његовом правцу, али сам крајичком ока видела када је овај други повукао жицу којом је пломба везана и рекао да нам није исправна. Побунила сам се и питала како је могуће да је толико година уназад пломба исправна, а сад одједном није“, присећа се Божидарка.
Додала је да јој ништа нису одговорили, али да је радник Електродистрибуције који је стајао у дворишту писао нешто на неком папиру и после тога су отишли до улазних врата њеног девера и то исто урадили и са њиховим бројилом.
„Три године нам нико ништа није рекао, нико није дошао да провери струјомер и пломбу. Рачуни су долазили и ми смо их уредно плаћали све до 5. јануара прошле године када је испред наше куће дошла екипа са шест радника Електродистрибуције. Скинули су нам струјомер уз образложење да је пломба неисправна. Исто то су урадили и са струјомером у улазу мог девера. Оставили су нас у мраку пред Божић ни криве ни дужне“, јада се Божидарка која је срчани болесника, а има и дијабетес и астму.
Њен син је, казала је, након тога отишао у Електродистрибуцију и тамо су му рекли да морају да плате неовлашћену потрошњу за шест месеци 470.000 динара и 95.000 динара за поновно прикључење, а у случају да не плате неовлашћену производњу послаће им извршитеље да им попишу ствари.
„То је огроман новац за нас, али нисмо имали куд. Ја сам са својом малом пензијом подигла кредит да би исплатили одједном 20 одсто од 470.000 динара, а остатак смо плаћали на рате, 31.000 динара месечно. Завршили смо и поступак око поновног прикључења и преноса власништва са покојног супруга на синовљево име и платили 95.000 динара за нови прикључак. Морала сам да рефинансирам кредит да би и то платили. Када смо помислили да смо све платили, тражили су од нас да пребацимо прикључак са даље на ближу бандеру. За каблове и за мајсторе морали смо да дамо још 200 евра“, наводи Божидарка.
Она је казала да су мислили да је њиховим мукама дошао крај када су почетком децембра дошли запослени у ЕПС-у и на бандери поставили нви струјомер.
„Струјомер имамо, све папире имамо, све признанице, али струју и даље немамо нити знамо када ће да нам прикључе. Мучимо се много. Једна унука је друга година факултета, друга је у шестом разреду, а најмлађа у првом разреду. Две старије унуке не могу да стигну све да науче преко дана па уче увече уз батеријску лампу. Када је комшиница ту позајмимо струју да би имали једну сијалицу у дневној соби. Мобине телефоне пунимо у комшилуку, веш перемо код рођака, код њих и пегламо ствари, повремено се тамо и девојчице купају, а ми грејемо воду у великом лонцу да би се окупали, истиче Божидарка.
Додала је да се за помоћ како би добили поново струју обраћала свима редом – директору Електродистрибуције, градоначелници Ниша, Центру за заштиту потрошача „Форум“ и Министарству рударства и енергетике, али за сада без резултата. Покушали су, додала је, да и путем суда добију право на привремени прикључак али су их два пута одбили, а трећи пут је суђење одложено.
„И сад Вучић каже: „Скок у будућност“. Какав скок у будућност, ово је срамота шта се ради са људима у Нишу, да живимо без струје. Наш случај није усамљен, чула сам да су и другим људима, ни кривима ни дужнима искључили струју, наводно због неисправне пломбе“, огорчена је Божидарка.
Из огранка Електродистрибуције Ниш казали су да је Божидаркин син поднео захтев за прикључење струје 24. октобра прошле године, а да је након евидентирања уплате 15. новембра покренута процедура за изградње прикључка.
„Радови су изведени и прегледани у оквиру рока од 90 дана који је предвиђен уговором. Следи додељивање ПОД броја, а затим ће странка бити позвана да се са наведеном потврдом обрати снабдевачу ради израде уговора, након чега се може окончати поступак прикључења објекта“, навели су у одговору за наш портал надлежни у Електродистрибуцији Ниш, без навођења рока када би Стојановићи могли коначно да поново добију струју.
Božidarka Stojanović Foto:Miljana Isailović/Nova.rs
Миљана Исаиловић Нова