Удружења, синдикати и организације траже обуставу укидања тролејбуса

15771759гсптролејбуси
Други Пишу
јануар 14, 2025

0 коментара

3 мин читања
60

Група удружења грађана, синдиката и стручних организација тражи од власти у Београду да хитно обуставе покушај укидања тролејбуса, саопштило је данас Удружење грађана „Вратимо тролу 28“.

Покретањем заједничке акције „За троле – за модеран јавни превоз“, након информације о укидању тројелбуса у Београду, десет организација усвојило је заједничку декларацију којом траже и куповину нових тролејбуса последње генерације којима би се заменила постојећа возила.

Захтев је и да тролејбуски саобраћај остане у оквиру Градског саобраћајног превоза (ГСП) „Београд“, као једине компаније у Србији која поседује одговарајући стручан кадар, организационе и техничке ресурсе за управљање електроподсистемом.

Доносиоци Декларације захтевају и укључивање Саобраћајног факултета у Београду у сваки део процеса, као и да градске власти приступе даљем ширењу тролејбуске мреже и тролејбуских линија, у складу са усвојеном Стратегијом развоја јавног линијског транспорта путника на територији града Београда за период до 2033. године, са пресеком 2027. године.

Удружења грађана, синдикати и стручне организације подсећају да је тролејбус еколошки чисто и погодно превозно средство које одговара потребама Београда, узимајући у обзир светске трендове, конфигурацију терена и инфраструктуру која је деценијама развијана новцем свих Београђана.

Укидање тролејбуса и целе мреже, како је оцењено, представљало би директну штету од минимално неколико десетина милиона евра колико је уложено у њену последњу обнову, док би корист од целог посла имао искључиво приватни превозник „Стрела“.

Декларацију су потписала Удружења грађана „Вратимо тролу 28“, „По мери метро“, „Наша месна заједница“, Синдикат Центар – ГСП Београд, Синдикат запослених у јавном превозу Београда, Синдикат Правда – ГСП Београд, Синдикат Слога – ГСП Београд, Центар за локалну самоуправу, Група грађана „За наш Медак“ и Удружење корисника јавног превоза Београда.

Фото Н1

ФоНет/Н1

 

Последње