Бојан А. један је од Београђана који користе месечну паркинг карту. Он донедавно није имао никаквих проблема, али му је онда стигла казна за паркинг, који је уредно платио управо уз помоћ месечне претплатне карте. Он није обавештен да му је месечна карта истекла, а „Паркинг сервис“ се оградио и јасно ставио до знања корисницима да за овакве пропусте они нису криви. Бојанов случај аларм је свим возачима да добро обрате пажњу на истек месечних паркинг карата.
Како Бојан прича за портал Нова.рс, он живи на Врачару и већ неко време користи месечну претплатну карту за паркинг.
Међутим, њему су стигле две казне за паркирање.
Испрва, Бојан је био сигуран да једноставно није видео поруку од „Паркинг сервиса“ у којем га обавештавају да му је претплатничка месчна карта истекла, те да је због тога добио ове две казне.
„Прегледом порука схватио сам да нисам добио поруку о истеку карте, па сам се упутио у оближњу пословницу, да пробам да измолим сторнирање казне. Надао сам се да је њихов пропуст и да ће надлежни имати разумевања. На шалтеру ме је саслушала службеница и на изнети проблем ми је одговорила да зна о чему се ради и да последњих месец дана сервис за слање обавештења не ради и да много суграђана није добило исту поруку. Понадао сам се да сам тиме ослобођен кривице за необнављање месечне паркинг карте. Међутим, службеница ми је онда рекла да имам укупно пет дневних карти за плаћање за мој аутомобил. Пошто смо породично власници још два возила, рекла ми је да укупно за све њих имам 14 казни за плаћање. Питала ме је да ли желим одмах све да их платим“, прича нам Бојан.
„У међувремену сам срео још једног корисника коме је из истог разлога стигло седам дневних паркинг карата“, додаје.
„Паркинг сервис“ се ограђује од кривице
Он се жалио надлежној службеници за рекламације, те јој објаснио да ситуација у коју је дошао није његова кривица што сервис за слање обавештења не ради. Службеница му је тада објаснила да „Паркинг сервис“ не сноси одговорност за то што није поруку, „јер је Бојанов телефон можда био угашен“. Још једна радница у овом предузећу Бојану је потврдила да се „Паркинг сервис“ одриче одговорности. Посебно интересантно је што му је радница рекла да претходних месец дана нико од корисника ове претплатне картице није добијао обавештења.
„На моју констатацију да сам седам година корисник месечних претплатничких карата и да сам се свих седам година водио њиховим обавештењима о истицању, те да се никад није десило да оно не стигне, одговорили су ми да по том основу немам право на рекламацију јер су се у правилнику јасно оградили да не сносе одговорност за неблаговремено продуживање претплатничке месечне карте“, прича Бојан.
Он истиче да су возачи праксом коју је до сада ово предузеће спроводило, да обавештава кориснике месечних карата о њјиховом истицању, навикли кориснике да ће их увек обавештавати. Додаје да би са напретком технологије такве сервисе требало унапређивати, а не укидати.
„Контактирањем адвоката сазнао сам да су законски у праву, али морално и људски отвара се простор за сумњу да су исти пропуст направили намерно и тако допунили себи буџет“, каже Бојан.
Наш саговорник додаје да је спорно и што се дневне паркинг карте више не штампају и не каче на аутомобил, јер да би возач схватио да је напраиво прекршај, треба да прођу две до три недеље, а за то време казне могу да се нагомилају.
Редакција портала Нова.рс упутила је питања „Паркинг сервису“ како бисмо сазнали због чега је дошло до проблема у сервису обавештења, као и када ће проблем бити саниран. До објављивања овог текста, одговоре на ова питања нисмо добили.
Foto: Vesna Lalić/Nova.rs, Goran Srdanov/Nova.rs; Shutterstock
Дуња Марић Нова