Почетна » Аутобуси „Хигер“ компаније у распаду само две године од набавке (ФОТО)

Аутобуси „Хигер“ компаније у распаду само две године од набавке (ФОТО)

од admin
0 коментар

 

Нова.рс је до фотографија дошла од поузданог извора из главног депоа ГСП-а „Карабурма и на њима се види да се кинески аутобуси марке „Хигер“ налазе у лошем стању. Видљива су оштећења подова, врата, оплате, иако је од набавке прошло две године.

Свих 170 аутобуса поменуте марке налазе се у гаранцији и оваква оштећења не би смела да се дешавају у првих 6 година од набавке аутобуса, објашњава наш извор.

Гарантни период за боју и оплату, материјал који се лепљењем причвршћује за решеткасту подну конструкцију, важи 6 година. Гаранција за подолит (вишеслојни подни систем) износи 12 година.

Како извор тврди, велики број аутобуса, чак више од 40, налази се ван употребе на дневном нивоу, што због кварова, недостатка делова или различитих саобраћајних инцидената. Њихова поправка и одржавање захтевају велику суму новца, иако је за њихову набавку из буџета било издвојено чак 205.000 евра по комаду. Наглашава да је ово резултат и лоше куповине и лошег одржавања.

Директор Центра за локалну самоуправу Никола Јовановић казао је за Нова.рс да се овакве ствари нису смеле десити, јер су у питању нови аутобуси, те да није било предвиђено да се они овако брзо оштете.

„То су од старта јако лоши аутобуси, а сваки тај аутобус нас је, према јавно доступним подацима, коштао 205.000 евра по комаду, што је невероватна цифра“, казао је Јовановић.

Он подсећа да је ЦЛС већ указивао на проблем набавке ових аутобуса и нетранспарентост тендера, а да је овакво стање само доказ да су њихови наводи били тачни.

„Овај тендер је био јако проблематичан, аутобуси су били преплаћени, а тендер нетранспарентан. Главно питање је да ли ће директор ГСП-а и Горан Весић активирати гаранцију и рекламирати ове ствари. Јавно их питам хоће ли то бити урађено и ко ће за то сносити одговорност“, коментарише Јовановић.

Саговорник сматра да се многа питања овде постављају.

„Зашто су ти аутобуси у овако лошем стању, да ли су они увезени као кршеви или је лош сервис, шта се ту дешава?“, каже директор ЦЛС-а.

Наш извор из погона „Карабурма“ наглашава да ова оштећења, иако наизглед безазлена, могу изазвати велике проблеме. На пример, када се подолит поцепа или подигне, испод остају само даске, и ако се оне натопе водом аутобуси труле и пропадају, те у року од годину, две, уколико се не поправе, остају трајно неупотребљиви.

„Ово је наше упозорење, и ако се овако настави доћи ће до тоталног колапса ГСП-а, на шта сам више пута указивао“, закључује Никола Јовановић.

Нова.рс је у више наврата преносио саопштења ЦЛС-а у вези са тендером за набавку градског превоза.

„Подсећамо да су Хигер соло аутобуси набављени на спорном тендеру 2019. године, када је захтев за понуђаче био да је у претходне три године испоручено 4.000 градских аутобуса, што је стручна јавност оквалификовала као услов који само Кинези могу да испуне“, налазило се у саопштењу Центра за локалну самоуправу почетком године.

Према тадашњим наводима ЦЛС-а коначна цена појединачног возила била је 204.000 евра, а обухватала је и гаранцију на пет година за цело возило.

 Ива Манојловић   Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар