Vrčin i okolna sela bez prevoza, „Lasta“ preskače polaske zbog nedostatka goriva i vozača

autobusilastanedostatakpolascistrelavrcin
Željko Matorčević
oktobar 7, 2025

0 komentara

5 min čitanja
679

Vrčin, BeogradMeštani Vrčina i okolnih naselja poput Dražnja, Pudaraca, Umčara, Kamendola i Brestovika poslednjih dana suočavaju se sa ozbiljnim problemima u javnom prevozu. Kako redakcija saznaje, autobusi Saobraćajnog preduzeća „Lasta“ na linijama koje povezuju ova naselja sa terminusom „Šumice“ u Beogradu neredovno saobraćaju, a veliki broj polazaka se u potpunosti otkazuje, ostavljajući građane bez načina da se prevezu do posla, škole ili lekara.

Zabrinuta meštanka Vrčina obratila se našoj redakciji, navodeći da vlada potpuna neizvesnost. „Mi u Vrčinu nemamo prevoz. Poslednjih nekoliko polazaka uopšte nismo imali, a ljudi nemaju kako da se vrate kući. Kada će doći sledeći autobus, niko ne zna. Kažu da nemaju ni vozača, ni goriva“, istakla je ona.

Prema njenim rečima, problem je što preduzeće ne izdaje zvanična saopštenja, pa su putnici prepušteni sami sebi.

Informacije do kojih je došla redakcija Žig infa iz izvora unutar „Laste“ potvrđuju ove navode. Glavni razlozi za kolaps na linijama ka Vrčinu su nedostatak goriva i manjak vozača.

„Nema goriva. Autobusi koji su direktno ‘Lastini’ ne voze, dok linije koje su preuzeli autobusi ‘Strele’ funkcionišu jer oni imaju gorivo. Račun ‘Laste’ je u blokadi. Pored toga, vozačima se ne plaćaju prekovremeni sati, zbog čega mnogi odlaze na bolovanje“, objašnjava izvor Žig infa iz Laste.

Ovaj haos dešava se u trenutku velikih vlasničkih promena u nekadašnjem transportnom gigantu. Naime, preduzeće „Strela“ iz Obrenovca postalo je većinski vlasnik „Laste“ u maju 2025. godine, preuzimanjem kontrolnog paketa akcija i sticanjem udela od oko 83 odsto. Transakcija je, prema medijskim izveštajima, bila vredna oko 11 miliona evra.

Međutim, novi vlasnik je sa kompanijom preuzeo i ogromne dugove i nagomilane probleme. „Lasta“ se godinama suočava sa lošim poslovnim rezultatima, a 2024. godinu je završila sa gubitkom od 1,4 milijarde dinara. Nedavno su kompaniji ponovo blokirani računi zbog duga od preko 200 miliona dinara, najviše prema firmi koja je „Lasti“ iznajmljivala autobuse. Takođe, kompanija se suočava i sa nedostatkom tehnički ispravnih vozila, što je i sama navodila kao jedan od rizika u poslovanju.

Izvor iz „Laste“ dodaje da su neke linije već preuzeli vozači „Strele“, ali da to očigledno nije dovoljno da se pokriju sve potrebe, posebno na prigradskim linijama gde je „Lasta“ decenijama bila jedini prevoznik.

Dok se čeka rešenje krize, građani Vrčina i okolnih sela ostaju u neizvesnosti, pitajući se da li će i kada imati pouzdan prevoz. Kako se situacija bude dalje razvijala i da li će novi većinski vlasnik preduzeti korake da stabilizuje prevoz na ovim linijama, ostaje da se vidi.

Za Žig info:
Željko Matorčević

Naslovna: Ilustracija/Arhiva Žig infa

Poslednje
oktobar 7, 2025
35