Радници „Апекса“ имају правила о понашању и изгледу. Грађани се жале да појединци више личе на „батинаше“
НЕПРИЈАТНОСТИ између контролора и путника у јавном градском превозу су свакодневне и обостране. Насртљиви су путници без карте, али и контролорима се често „откачи кочница“. У „Апексу“, међутим, тврде да до сада нису имали притужбе исправних путника на рад запослених у контроли.
Један суграђанин, пре неколико дана имао је непријатну ситуацију када је, како тврди, ушао код Поштанске штедионице у аутобус последњи, јер је пропустио неколико пензионера. А када је кренуо да овери карту, контролори су блокирали валидаторе, тражили су му лична документа, из руку му отели две пластичне карте уз претњу да ће звати комуналну полицију.
Сви заједно су изашли на станици у Македонској улици и тада је путник затражио да се контролори идентификују, предлагао им је и да оду до оближње полицијске станице у Мајке Јевросиме, што су ови децидирано одбили. С обзиром на то да нису хтели да покажу службене легитимације, али и на основу тога што су били обучени више као „батинаши“, а не контролори, суграђанин је помислио да су у питању преваранти.
У „Апексу“ кажу да до сада нису имали пријаве грађана на лажне контролоре. Као и да постоји одређени „дрес код“.
– Прихватљив модел облачења за жене је поло мајица, кабаница, панталоне, хаљине, сукње, али не краће од пет центиметара изнад колена, класичне јакне, ципеле и умерена шминка – објашњавају у „Апексу“.
– Неприхватљиво је да носе јако кратке сукње, упадљиво исцепане панталоне, сандале отворених прстију, папуче, ципеле са платформама и нападну шминку. Слична правила требало би да поштују и мушкарци.
Контролу у градском превозу обављају само контролори „Апекса“. Пре ступања у радни однос, селекцију кандидата обавља служба људских ресурса и том приликом од будућих контролора се тражи потврда да нису осуђивани и да се против њих не води кривични поступак.
АПАРАТИ МОГУ И У ТОРБИ
МНОГИ путници приметили су и да контролори „скривају“ апарате како их „шверцери“ не би приметили.
Поступак контроле почиње када контролор службеном картицом блокира валидатор по уласку у возило. Пре тога контролори своје апарате могу да држе на месту које процене као најадекватније за безбедност – кажу у „Апексу“.
ЛЕГИТИМАЦИЈА СВИ контролори морају увек да носе идентификациону картицу која је неопходно средство за рад, али која не мора да буде видно истакнута, објашњавају у „Апексу“.
– Према правилнику, обавеза контролора је да се путнику представи службеном легитимацијом.