Prorektor i bivši predsednik Skupštine Akcionarskog društva „Infrastruktura železnice Srbije“ Nebojša Bojović nije samo kroz izveštaje o radu Infrastrukture, koji su usvojeni 26. jula i 30. oktobra 2024. godine, tvrdio da je ”druga faza rekonstrukcije stanice Novi Sad završena 5. jula“ i „da se može koristiti za putnike”.
Godinu dana pre tragedije, 10. novembra 2023. godine, Bojović je kao predsednik Skupštine „Infrastrukture železnice Srbije“ potpisao odluku kojom je ovlastio ovo preduzeće da sa kompanijom „Srbijavoz“ potpiše Urgovor o korišćenju javne železničke infrastrukture kojim kompanija „Infrastruktura železnice Srbije“ garantuje ”da vozovi mogu bezbedno da saobraćaju po prugama i da su stanice koje se koriste za ulaz i izlaz putnika na tim železničkim pravcima bezbedne”. Ovim ugovorom je i stanica Novi Sad uvrštena u stanice koja su bezbedne za putnike za vozove koji saobraćaju na relaciji Beograd Centar–Novi Sad kao i za pravac Novi Sad–Sombor–Subotica.
U kompaniji „Infrastruktura železnice Srbije“ za bezbednost na prugama i stanicama bio je zadužen Milutin Milošević, tada izvršni direktor za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom.
U članovima 14.2. i 14.3. Ugovora o korišćenju javne železničke infrastrukture piše da je Infrastruktura železnice Srbije garant bezbednosti železničke infrastrukture, a to znači i pruge i železničkih stanica. Odlukom o dodeli trase (strana 38, prilog 2), koju je potpisao predsednik Skupštine akcionara Nebojša Bojović, i Ugovorom o korišćenju javne železničke infrastrukture potvrđeno je da je železnička stanica Novi Sad javni objekat koji je otvoren za korišćenje putnika i da je garantovana bezbednost u njoj.
4-Ugovor-IZS-Srbijavoz,-2023-2024-
Bezbednost putnika u železničkoj stanici Novi Sad, u periodu trajanja ovog ugovora od 10. decembra 2023. godine do 14. decembra 2024. godine, u vreme pada nadstrešnice, garantovali su Nebojša Bojović i Milutin Milošević.
Komercijalnim ugovorom o rekonstrukciji pruge Beograd–Subotica sa konzorcijumom kineskih kompanija bilo je predviđeno da železnička stanica Novi Sad sve vreme dok se rekonstruiše bude u funkciji.
Glavnom tužiocu Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu Branislavu Lepotiću i postupajućem tužiocu u slučaju ”nadstrešnica” Slobodanu Josimoviću ovi ugovori bili su poznati ali ih nisu uvrstili u dokazni materijal!? Zato im je sud vratio optužnicu. Pretpostavljam da oni po nalogu Zagorke Dolovac u slučaju nadstrešnica ne utvrđuju istinu, ne gone krivce, već se bave politikom i tako se rugaju porodicama žrtava i štite mnoge odgovorne. Zato pozivam Visoki savet tužilaštva da tužioce Dolovac, Lepotića i Josimovića pozovu na odgovornost zbog svega što nisu učinili u slučaju ”nadstrešnica” dok još ima vremena da ne upropaste predmet.