Чак и Александар Шапић је напокон потврдио дугогодишње тврдње Не давимо Београд да Бус Плус систем наплате није остварио очекивања и да га треба укинути. Права прилика за враћање наплате карата у систем ГСП-а била је у марту прошле године, када је истекао уговор претходном оператеру. Град је упркос нашем противљењу, ипак продужио ову штетну праксу. Сада и градска власт потврђује да је то била грешка, али да би се сада раскинуо постојећи уговор, потребно је платити озбиљне пенале.
Покрет Не давимо Београд је у марту прошле године, односно пре потписивања новог штетног уговора, указивао да компанија Кенткарт неће донети побољшање наплате карата у градском превозу, што је било јасно из претходне анализе рада Бус плуса. Такође, истраживање ставова грађана о наплати карата показало је велики одијум који београђани имају према Бус плусу који је додатно отежавао наплату. Све су ово знали и градски челници када су донели штетну одлуку да се уговор продужи.
Не давимо Београд је и тада позивао да град преузме постојећи софтвер и наплату врати у систем ГСП-а. На овај начин би се избегао посредник, а остварена добит би се преусмерила у напреднији систем оптимизације линија јавног превоза кроз аутоматско бројање путника и повећање плата возача.
“На жалост, још једном се показало да напредњачка власт нема јасну стратегију за јавни градски превоз, већ одлуке доноси ад хоц, у зависности од интереса приватних компанија, а грешке на жалост плаћају сви грађани Београда. Изгубили смо и време и новац грађана.” – изјавио је Зоран Буквић, координатор групе за саобраћај Не давимо Београд.
Покрет Не давимо Београд указује и на то да су цене месечних карата прескупе за стандард осиромашених грађана, и да је потребно да се део наплате усмери директно од послодаваца у градски буџет за јавни превоз, а да се цене месечних карата које грађани плаћају смање.