Почетна » „Градња метроа заустављена, београдски буџет празан“: Да ли је некада кључни градски пројекат запостављен због ЕXПО

„Градња метроа заустављена, београдски буџет празан“: Да ли је некада кључни градски пројекат запостављен због ЕXПО

од Други Пишу
0 коментар

Никола Јовановић из Центра за локалну самоуправу (ЦЛС) изјавио је данас да је актуелна власт запоставила пројекат изградње београдског метроа јер је државни приоритет, како је рекао, постала организација изложбе ЕXПО 2027.

Јовановић је агенцији Бета казао да у буџету нема новца за изградњу метроа и да је цео пројекат под великим знаком питања.

„Постоје три разлога за одустајање од планиране изградње метроа. Први је да је нови државни приоритет ЕXПО 2027 и да су сви други капитални пројекти у другом и трећем плану. Други разлог је то што нема новца за овај пројекат. У београдском буџету нема више пара ни за шта, а у државном недовољно за метро. Трећи разлог је то што постојеће трасе за метро не задовољавају саобраћајне потребе Београда, што показују све студије, тако да се и због тога с овим пројектом не напредује“, рекао је Јовановић.

Навео је да је ЦЛС више пута упозоравао да прва линија мора повезивати Нови Београд и Земун с Тргом републике, Ташмајданом и Устаничком.

„Али то није имао ко да чује. У преводу, ништа неће бити од прве линије за коју је власт обећавала да ће бити изграђена до 2028. године, а мислим да је цео пројекат под великим знаком питања да се уопште спроведе“, казао је он.

Оцењујући ситуацију у градском превозу, Јовановић је рекао да је Београд пред потпуним колапсом.

„Лоше се управља саобраћајем, доносе се ад хок решења, јавни превоз је све лошији, а трамвајска мрежа се нити користи, нити шири. Београду недостају нови булевари, мостови, метро, али о томе нико не размишља. Проблем је и што Мост на Ади није повезан с Раковицом, али ни с Аутокомандом и аутопутем“, рекао је Јовановић.

Према предложеном буџету и недавно усвојеној ревидираној Фискалној стратегији за 2025. с пројекцијама за 2026. и 2027. годину за изградњу метроа је обезбеђено 11 пута мање новца од пређвиђеног.

Уместо нешто више од 141 милијарде динара – односно како је претходно планирано 31,1 милијарда у 2025. години и 110 милијарди динара у 2026, предвиђено је укупно 13 милијарди динара.

Градња метроа је званично почела 22. новембра 2021. године, иако је бивши градоначелник Београда Синиша Мали у предизборној кампањи 2018. године обећао да ће метро бити готов 2022. године.

Expo 2027 Foto: srbija2027.gov.rs

Бета/Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар