Od 1. oktobra sve auto-škole u Topličkom okrugu dobile su dopis Ministarstva unutrašnjih poslova kojim se do daljeg obustavlja polaganje završnog ispita za vozački jer lokalna samouprava, ni nakon niza upozorenja i produženog roka, nije uskladila saobraćajnu signalizaciju u gradu sa zakonom usvojenim još 2012. godine.
Samim tim što je za trenutno oko 400 polaznika koji su prošli obuku i položili teorijski test, onemogućeno da izvedu kompletnu obuku do dobijanja vozačke dozvole, mnoge škole su u panici i preti im zatvaranje, iako su prethodnih godina dosta para uložili kako bi poslovanje uskladili sa zakonom.
Sve uslove koje je država tražila od nas mi smo ispunili, a većina je podigla i kredite kako bi obezbedila sve to. Kada je lokalna samouprava trebala nešto da uradi, nastao je problem. Ovo je sramota ne samo za grad, već i čitav Toplički okrug jer je Prokuplje bilo mesto gde se polagao vozački za kandidate i iz ostalih opština, Kuršumlije, Blaca i Žitorađe – kaže Zoran Simić, jedan od vlasnika auto-škole.
On najavljuje da će, ukoliko lokalna samouprava problem ne reši u najskorijem roku, vlasnici svih 8 auto-škola koje su registrovane u Topličkom okrugu, započeti štrajk.
Podseća da je ovo prvi put da se nakon 50 godina vožnja ne može polagati u Prokuplju, te da je lokalna samouprava bila dužna da reši problem kako se ovo ne bi desilo.
Vlasnici auto-škola smatraju da sve i da se već danas krene u rešavanje problema, to neće moći da se završi u narednih nekoliko meseci, a kako dolazi zima, realno rešenja neće biti ni pre proleća.
– Kako ćemo mi da radimo, da isplaćujemo plate, da plaćamo dažbine državi, pa i toj lokalnoj samoupravi ako nam nije omogućeno da radimo? Šta da kažemo kandidatima koji su prošli kompletnu obuku i stigli do završnog ispita, odnosno vožnje? Koliko da čekaju, čemu da se nadaju – pitaju se vlasnici auto-škola.
Kako prenose Južne vesti, elaborat koji je jedna privatna Agencija uradila, predat lokalnoj samoupravi još sredinom godine, kako bi oni odradili određene nedostatke oko horizontalne i vertikalne signalizacije, osposobili još jedan semafor i time obezbedili uslove, ali i povećali bezbednost u gradu. Ipak, do danas je sve to ostalo „mrtvo slovo na papiru“.