Почетна » Тумач стварности: Да ли ће забрана јавним личностима да рекламирају кладионице умањити њихову популарност

Тумач стварности: Да ли ће забрана јавним личностима да рекламирају кладионице умањити њихову популарност

од Други Пишу
0 коментар

У току је још једна јавна расправа о нацрту измена закона о оглашавању. Њиме се, између осталог, предвиђа и забрана учествовања јавних личности у рекламама за кладионице. Иако је ова забрана већ на снази у неколико европских земаља, стручњаци кажу да није донела резултате.

На сваком ћошку по једна кладионица. На сваком кораку њихова реклама. А на њима најчешће су већ свима добро позната лица. Певачи, глумци, политичари, спортисти и инфлуенцери. Мада у будућности можда и неће бити. Нацрт измена закона о оглашавању, о којем се увелико расправља, предвиђа забрану учешћа јавних личности у рекламирању игара на срећу. Улог је велики. Заштита деце и малолетника.

„Јавне личности јесу и својеврсни брендови. И зато се брендови њима обраћају за неку врсту подршке, односно за ступање. Сматрам да јавне личности имају много већу одговорност према другим људима, управо због своје јавне функције. Људи реагују несвесно на рекламе и на јавне личности реагују на тај начин. Дакле, без много размишљања, импулсивно, несвесно, подразумевајући да су то особе које су познате, које имају углед, кредибилитет и којима они верују. Дакле, та реакција људи, не само младих, јесте аутоматска. И баш због тога јавне личности се ангажују за разне рекламе и за кампање имају много већи степен утицаја. И то бројна истраживања показују“, рекла је медијска стручњакиња Маја Вукадиновић.

Ауторитети, идоли и узори у овом случају ипак не дају добар пример. Па, иако су међувремену неки од њих постали заштитна лица кладионица, данас се због тога кају. Глумац Раде Шербеђија каже да је мислио ако могу Роналдо и Месси, зашто не би могао и он. Али сада сматра да су кладионице постале, како каже, масовна психоза. Додаје и да су врло штетне, посебно за младе. А слично размишљају и још нека лица из реклама за кладионице.

„Ми смо, још када смо деловале у групи нас три, имале смо једну кампању коју смо радиле за једну кладионицу. Начелно нисмо се нешто много ни питале поводом тога. Али шта се сада променило? Мислим, ја углавном желим да промовишем ствари које ја уживам, односно да ја можда посећујем кладионице, можда бих другачије мислила, с обзиром да нисам уживалац кладионицама. Некако ми то није ни императив’“, каже бивша чланица групе „Хуррицане“ Сања Вучић.

Суштинска промена или законски трик
Иако је рекламирање кладионица тренд који је заступљен широм света, неке земље већ су увеле ову забрану. Међутим, професор економије Божо Драшковић каже да не верује да ће овакве измене умањити њихову популарност. Стварност ће и даље ићи током којим иде и сада, сматра он.

„Идеја је да се покаже Европи да су предузете одређене мере и измењене законске процедуре. То је обичан законски трик који суштински ништа неће променити“, каже он.

Осим што би јавним личностима могло да буде забрањено да рекламирају кладионице, нацртом овог закона предвиђена су и друга ограничења, попут забране рекламирања на јавним површинама, у возилима јавног превоза, на плакатима, билбордима и у медијима.

Foto Printskrin

Н1 Београд, Нада Живановић

Можда ти се свиди

Оставите коментар