Јелена Танасковић, бивша директорка „Инфраструктуре железница Србије“, која је хапшена због пада надстрешнице Железничке станице у Новом Саду, о целом случају говорила је у Вишем јавном тужилаштву у том граду и сву одговорност за радове и пројекте пребацила на бившег министра Горана Весића. Танасковић је у време пада надстрешнице била на месту директорке „Инфраструктуре“, а у кривичној пријави против ње детаљно се наводи шта јој се тачно ставља на терет, попут тога да је станица отворена иако није био извршен неопходни технички преглед, нити издата употребна дозвола.
Нова економија открила је како је Јелена Танасковић испричала на саслушању да је Горан Весић инсистирао да он води све пројекте јер се наводно тако договорио са председником Србије, Александром Вучићем.
“Министар Весић ми је рекао да је то једини услов да будем директор (Инфраструктуре железнице Србије, прим. аут.), да прихватим да он апсолутно управља и води све пројекте, јер је он наводно договорио са председником да се сви пројекти искључиво тако воде”, рекла је Танасковић.
И док се пребацује одговорност за пад надстрешнице у Новом Саду 1. новембра, када је страдало 15 особа, у кривичној пријави против Танкосићеве наводи се таксативно која је била њена одговорност када је реч о радовима и отварању Железничке станице за путнике.
Портал Нова.рс имао је увид у део кривичне пријаве који се односи на Јелену Танасковић.
„Осумњичена Јелена Танасковић, у периоду од 7. маја 2024. до 1. новембра 2024. године, у Новом Саду и Београду, у својству в.д. генералног директора „Инфраструктура железнице Србије“ а.д. Београд, као инвеститора у Пројекту реконструкције, модернизације и изградње пруге Београд-Субота-држава граница (Келебија), који пројекат обухвата и реконструкцију, доградњу и адаптацију станичне зграде, као лице одговорно за законитост његовог рада, 5. јула 2024 године омогућила је пуштање у рад вестибила крила Б станичне зграде Железничке станице, којем је и лично присуствовала, иако није била извршена пријава радова од стране инвеститора пре почетка извођења радова, а грађевински радови на станичној згради и даље су били у току“, наводи се у кривичној пријави о којој смо раније писали.
Даље се указује на следеће.
„Нити је у складу са Законом о планирању и изградњи извршен технички преглед станичне зграде Железничке станице ради утврђивања подобности објекта за употребу и за гарантовање безбедности путника и других лица, нити је за рад станичне зграде била издата употребна дозвола, на који начин је путницима у железничком саобраћају и другим лицима било омогућено коришћење вестибила крила Б станичне зграде, као и простора исред све до 1. новембра када је дошло до обрушавања надстрешнице“, наводи се у кривичној пријави.
Подсетимо, приликом пада надстрешнице у Новом Саду на лицу места је страдало 14 особа, а накнадно је у болници преминула и тешко повређена девојка, чиме се број жртава повећао на 15. Реч је о надстрешници која ја реновирана и свечано отворена неколико месеци пре трагедије.
Режимски медији, као и представници власти, од трагедије покушавају да прикажу да надстрешница Железничке станице није била обухваћена пројектом реновирања, међутим, фотографије, као и људи који су учествовали у извођењу радова на станици, демантовали су те наводе.
Jelena Tanasković i šef delegacije Evropske unije u Srbiji Emanuele Žiofre potpisali su danas u Vladi Srbije Ugovor za izgradnju sistema za sakupljanje i prečišćavanje otpadnih voda u Sokobanji. FotoTANJUG/ STRAHINJA AĆIMOVIĆ
Тања Миловановић Нова