Почетна » Пролази јул, а у Црној Гори још није почео шпиц туристичке сезоне

Пролази јул, а у Црној Гори још није почео шпиц туристичке сезоне

Статистиа

од Други Пишу
0 коментар

Приватни смештај и неки хотели нису пуни у Црној Гори, а туристички упосленици тврде да још није почео шпиц туристичке сезоне, док представници Владе месецима најављују рекордну туристичку сезону, понављајући да у предсезони никад није било више туриста него ове године.

Неки од посленика туризма сматрају да плаћају цех подизања цена, али кажу да су их морали подићи због раста плата и поскупљења намирница.

Гужве има, кажу, само у саобраћају, а туристи слабо троше.

Директор хотела „Ривијера“ у Петровцу Немања Ковачевић казао је „Побједи“ да сезона „није на нивоу“ и да „шпиц касни“.

Указао је да без директних авио-линија са западноевропским и нордијским тржиштем „нема туризма у Црној Гори, јер нема ни елитних туриста“.

Предсезона и постсезона се, по његовим речима, раде с групама,а профит је близу нуле.

„Зарада је на минимуму. Онда имамо проблем са радном снагом. Недовољно је флексибилна државна политика за довођење радне снаге са стране, из Индије, Пакистана, Непала, Тајланда… све то прави заједно комбинацију фактора која доводи до тога да немамо сезону какву би требало да имамо“, казао је он „Побједи“.

Директор хотела „Форза Маре“, ресторана и посластичарнице у Котору и „Порто Монтенегру“ Бојан Јокетић потвђује да је сезона лоша. Они имају мањи породични хотел, па га је лако напунити, али примјећује да код осталих није тако.

Не може, како каже, да оцени сезону, „чудна је и непредвидива“, а гости засад „мање платежни“ него ранијих година.

„Можда је разлог то што смо мало подигли цене, али скочиле су и плате радницима, све друге ствари, па су и цене повећане“, рекао је он.

Рекао је и да су поскупљења су проузрокована платама радника које су ове године знатно веће.

„Принуђен си да собарици даш плату 1.000 евра. Конобар тражи 1.200 еура, али да зна да ради посао.., али не зна ни тацну да носи. И Хрватска има исти проблем, све што се дешава тамо одражава се и на нас“, казао је Јокетић додајући да туристи плате собу и не потроше више ништа.

Да током јула нису били добри резултати потврђује за „Вијести“ председник Удружења угоститеља Будве Александар Јовановић.

„Јул је подбацио у приватном смештају и по ванпансионској потрошњи. Тренутно има гостију, али су очекивања била већа, сходно доброј предсезони и најавама. Будва је мало скупља за традиционалне госте из региона и то је разлог слабије потрошње. Такође, нова тржишта – Саудијска Арабија, Пољска и балтичке земље, немају куповну моћ западних гостију, Скандинаваца, Британаца“, навео је Јовановић.

Општи став туристичких посленика је да у Будви најбоље послују трговачки ланци.

Извршни директор компаније „Мегапромет“, власник најјачег будванског ланца супермартека „Мега маркет“, Балша Митровић казао је за „Вијести“ да су за сада задовољни прометом током туристичке сезоне.

„Посећеност објеката (самоуслуга) је на задовољавајућем нивоу и за сада испуњавамо наше планиране циљеве. Знам да је потрошачима увијек битна цена, али ми ту не можемо пуно утицати јер наше цене у највећој мјери диктирају добављачи јер смо ми доминантно малопродаја и снабдевамо се од домаћих дистрибутера и заступника разних брендова и произвођача хране“, рекао је он.

„Увозна, а не произвођачка економија, показује своје негативне ефекте… Надам се да ће и друге делатности тек осетити позитивне ефекте… када се очекује шпиц туристичке сезоне“, додао је он.

Можда ти се свиди

Оставите коментар