Тачно 27 и по руских дизел возова пристигло је у „Србија воз“ приликом последње набавке.
Та половина воза није никаква административна зачкољица, нити је дошло до застоја у испоруци. Толико је наручено и пристигло, а пола воза је тренутно у земунском депоу. Офарбан је тамноцрвеном бојом, налепљен је лого „Србија воза“, унутра су седишта, а на дисплеју пише „Бела Црква“. Изгледа као да би сутра могао да крене на пут банатском пругом – само када би имао и другу половину.
Можда ћете помислити да такав апсурд може да се догоди само у Србији, да је неко дебело погрешио или се пак – „омастио“. Међутим, „Србија воз“ има другачије образложење – половина дизел моторне гарнитуре (ДМВ) је жртвована за резервне делове.
– У складу са уговором, половина гарнитуре у виду резервних делова стигла је 3. октобра. Уговором за набавку из Русије, предвиђена је, поред 27 ДМВ, набавка главних компоненти и резервних делова. Све то у вредности од 2,6 милиона долара – наводе у „Србија возу“.
Међутим, поставља се питање да ли је могуће да је половина готовог производа јефтинија од појединачне набавке делова. У „Србија возу“ кажу да јесте:
– За иста финансијска средства добило би се знатно мање делова, а у овом случају добили смо и резервни кош, односно део каросерије – кажу у том предузећу.
Железничари са којима смо разговарали кажу да је „Србија воз“ у оваквој, наизглед невероватној комбинацији заиста у плусу.
М. Бељан Блиц