Заузето 59,22 одсто соба, највише посетилаца из Турске, Кине, Словачке и са Блиског истока
У ЖАМОРУ на престоничким улицама све више се чују најразличитији језици како расте број туриста током периода годишњих одмора. Слична слика је и у хотелима где је попуњеност соба премашила половину капацитета смештаја, са 59,22 одсто, иако права сезона почиње од јесени са пословним турама.
– Број гостију порастао је од почетка године, па је попуњеност смештаја 34,8 одсто, али подаци из јуна показују да је било заузето 42,3 одсто лежајева, односно 59,22 одсто соба – каже др Георги Генов, директор пословног Удружења хотелијера и ресторатера Србије (Хорес). – То је приближно нивоу који имају хотели у свету, што је 66 одсто, па можемо рећи да смо задовољни тренутном ситуацијом, иако би такав просек требало да буде за целу годину.
Међутим, статистика показује да се туристи одлучују на свега два до три ноћења, што Београд чини више као успутну станицу пропутовања и кратког „ситибрејка“. Овогодишње веће бројке стигле су и са таласом миграната.
– Међу азилантима има и оних који могу да приуште одседање у хотелу, па тако и они користе услуге – објашњава Генов. – Бележимо значајно повећање долазака држављана Турске, чак 54 одсто, али и гостију из Кине, Словачке, Летоније, па и Јужне Кореје. Свака манифестација, па и предстојећи „Бир фест“ значи већи број гостију. Ипак, највише посла имамо од септембра до новембра, јер као и у сваки други град, странце у Београд доводи посао, а не одмор.
У борби за попуну смештаја, „гостионичаре“ муче и приватни смештаји, најчешће нерегистровани. Иако се у иностранству, категоризација објекта као виле третира као да је хотел, то не важи код нас. Међутим, то их не спречава да присвајају управо хотелске госте, али са мањим обавезама.
ОД 45 ДО 115 ЕВРА
ЗАВИСНО од категорије хотела, од три до пет звездица, варирају и цене ноћења. Износ који треба издвојити за собу у Београду креће се од 40 до 115 евра, не рачунајући најлуксузније хотеле. У поређењу са смештајем у свету, понуђене цене услуга чине их конкурентним.
КЉУЧ УСПЕХА ЈЕ У САВА ЦЕНТРУ
ОБНОВА Сава центра је кључна за хотелијере.
– Реконструкција треба да се почне одмах, како би сви убирали резултате тек 2019. године, колико је потребно за организацију великих скупова. Што се тиче најаве изградње новог центра од стране кинеско-канадске компаније, боље и јефтиније је инвестирати у обнову постојећег – каже Генов.