Почетна » “Кување” у ГСП, јер штеде гориво

“Кување” у ГСП, јер штеде гориво

од admin
0 коментар

Климе у аутобусима, трамвајима и тролама још угашене. Возачи нису криви, одлучује се на „вишем нивоу“

ЗА „кување“ у возилима ГСП претходних дана, када су температуре биле чак и 32 степена Целзијуса, нису одговорни возачи, нити квар на расхладним уређајима. Прекидач је био у рукама градских служби које држе под контролом саобраћај, па и јавни превоз у Београду, а науштрб вентилације, настоје да приштеде на гориву.

– Возачи не одлучују да ли ће укључити или искључити расхлађивање, то не зависи од њих – каже Жељко Милковић, генерални директор ГСП „Београд“. – Укључивање климе зависи од температуре, а одлука о активирању система за хлађење у возилима доноси се у договору са Секретаријатом за саобраћај и Дирекцијом за јавни превоз. Постоји оквирни датум када се укључује, али то ипак зависи од временских прилика.

Климе у возилима која фабрички имају уграђен систем за хлађење, функционишу добро, међутим, оне које су накнадно убациване у старија возила задају муке мајсторима.

– Уградња 140 клима- -уређаја у возила која нису за то предвиђена била је грешка – објашњава Милковић. – Цену непромишљене одлуке, која је била технички неоправдана, јер су возила стара и њихови мотори не подржавају додатно оптерећење од 20 до 30 одсто, плаћамо и данас.

Милковић додаје да је за уградњу клима-уређаја у стара возила, која је започета пре четири године, потрошено више од 200 милиона евра. Инсталирање уређаја по возилу је коштало од 8.000 до 11.000 евра, а толика је укупна вредност једног старог аутобуса!

Климе су инсталиране и на возилима која нам је донирао Јапан – подсећа директор ГСП. – И са њима имамо проблем јер отвори у које су уграђене нису добро задихтовани, па возила прокишњавају. Покушавамо да кварове отклонимо и да одржавамо ове системе, али то је врло тешко. Док су били у гарантном року сервисирала их је фирма која их је и уградила. И сада се нуде, али су им услуге скупе и не исплати нам се да их ангажујемо, па се о сервисирању брину наши мајстори.

ПРОБЛЕМАТИЧНИ СТАРИ АУТОБУСИ

РАСХЛАДНЕ уређаје поседује 83, од укупно 126 тролејбуса. Такође, климом су опремљени и сви нови трамваји, а од 990 аутобуса, вентилациони систем има 506 возила. Од 140 старих аутобуса са надограђеном климом, систем не функционише у њих 88.

ВЕЋА ПОТРОШЊА КАД СЕ УКЉУЧИ РАСХЛАЂИВАЊЕ

– КОРИШЋЕЊЕ клима-уређаја повећава потрошњу горива од 20 до 25 одсто. Пошто ГСП месечно даје 400 милиона динара, није занемарљиво повећање трошкова. Настојимо да их укључујемо што касније и искључујемо што раније, али и да нађемо компромис између потреба путника и интереса ГСП – каже Милковић.

 

(novosti)

Можда ти се свиди

Оставите коментар