Нови тарифни систем у градском превозу примењује се од јутрос. Цена вожње зависи од зоне, којих у граду има четири.
На овај начин грађанима се омогућава да истом картом користе и линије „Ласте“ и линије ГСП-а, без доплате.
Ако сте досад користили временску карту од 90 минута, за вас неће бити никакве промене: и даље ћете је плаћати 89 динара, а она ће важити и за прву и за другу зону, односно готово цело подручје на којима раде и аутобуси ГСП-а.
Временска карта од 89 динара важиће и за вожњу само у трећој, или само у четвртој зони, што су пре свега вожње у оквиру удаљених општина. За вожњу у зонама 1, 2 и 3, или пак 3 и 4, цена карте биће 179 динара. Толико би, на пример, коштала вожња од Београда до Барајева, Обреновца или Сопота. Најскупља карта биће од Београда до Лазаревца и Младеновца, јер те линије возе кроз све четири зоне, и коштаће 269 динара. Цене карата за приградска насеља ниже су него досад, а пошто и оне важе 90 минута, уз њих ће путници моћи да преседају и на градске линије.
Немојте да вас збуни потпуно редизајнирана „бус плус“ папирна картица, она ће да се продаје за један, три или пет дана и биће једнократна. Важиће од тренутка куповине на трафици, а продаваће се за зоне 1 и 2, или за све четири зоне.
Новина је такође да временска карта важи на целој територији града, а тренутно важи само у ИТС1, а уводе се и дневне карте за све четири зоне.
Зоне 1 и 2 подразумевају садашњи ИТС 1 односно градску зону, зона 3 обухвата Сопот, Барајево и део Гроцке а зона 4 Младеновац и Лазаревац.
Ове зоне биће обележене различитим бојама као што је то у „Паркинг сервису“, а нове табле са информацијама биће постављене на свим стајалиштима.
На целој територији града уводи временска карта, која је до сада била само у зони ИТС1, а уводе се и дневне карте за четири зоне, а до сада су важиле само у зони ИТС1.
Од данас ће грађани дневне карте моћи да купе само на киоску као неперсонализоване папирне смарт картице и период важења карте почиње моментом куповине.
Дневна карта се раније могла купити и у возилу преко валидатора неперсонализованом пластичном смарт картицом, с тим што приликом куповине у возилу важење карте почиње да тече од момента прве валидације.
Почела је замена табли на стајалиштима, где ће свака зона бити обележена посебном бојом, а до краја октобра ће бити постављене табле на свим стајалиштима у зони 1 и 2, као и на главним правцима ка приградским насељима (Обреновац, Лазаревац, Младеновац, Сопот).
Путници ће у возилу преко валидатора добити информацију о зони у којој се налазе, с обзиром на то да ће се боја на валидатору мењати у зависности од зоне и то: 1. зона – црвена, 2. зона – наранџаста, 3. зона –зелена и 4. зона – плава.
Селе окретницу са трга
Линије које завршавају на Тргу републике од 1. јануара продужаваће на Нови Београд, чиме ће Трг бити ослобођен од аутобуса. Због тога ће близу Ушћа бити изграђене две нове окретнице, једна уз Бранков мост, а друга на паркингу у Улици Владимира Поповића.
Нове табле на станицама
Како путници не би били у забуни око тога у којој се зони налазе, Дирекција за јавни превоз још прошле недеље је почела да поставља нове табле на станицама, на којима је исписан и број зоне. Црвене табле биће у зони 1, наранџасте у зони 2, зелене у зони 3, а плаве у зони 4. И валидатори у возилима приказиваће број зоне и мењати боју на екрану.
Матеја Бељан Блиц