Између 15 и 20 одсто пацијената не дође код лекара када закаже
ПРЕГЛЕДЕ на које неће моћи да дођу пацијенти би од 1. марта требало да откажу пет дана пре заказаног термина. Засад је то само препорука. Они који се о њу оглуше, неће трпети никакве санкције, тврде у Министарству здравља. Циљ је да се капацитети боље користе, јер прве анализе рада Интегрисаног информационог здравственог система (ИЗИС), путем којег се заказују прегледи, показују да, у просеку, на нивоу целе Србије, од 15 до 20 одсто пацијената не дођу код лекара у заказаном термину, а у појединим здравственим центрима и дупло више.
У Министарству здравља кажу да ће заједничку препоруку овог министарства и свих који су укључени у имплементацију ИЗИС, да преглед треба отказати пет дана раније, пратити и кампања која би требало да мотивише пацијенте да се одговорније понашају у здравственом систему.
Многи домови здравља су већ на огласним таблама истакли обавештење о процедури отказивања прегледа.
– У домовима здравља у Београду не реализује се 30 одсто заказаних прегледа – каже др Александар Стојановић, директор Дома здравља Палилула и координатор Министарства здравља. – Због тога букирани термини пропадају, а други пацијенти који би их попунили морају да чекају свој ред. Мислимо да није превелико деранжирање да се преглед откаже и закаже нови термин. Засад је то само препорука, односно апел пацијентима, али постоји идеја да се за оне који два пута не дођу на заказан преглед, а не откажу га, у будућности ако то буде неопходно, уведе нека врста санкција, у виду ограничавања времена у којем неће моћи да закажу нови термин.
У Министарству здравља кажу да анализа рада ИЗИС показује да су рекордери по недоласку на заказане прегледе – Шапчани. Тамо се, тврде у Министарству, не реализује чак 40 одсто заказаних прегледа.
СМС ПОДСЕТНИК
ПРЕПОРУКА да се прегледи на које пацијенти не могу да стигну откажу пет дана раније, првенствено важи за термине заказане у домовима здравља. У Министарству здравља кажу да је и отказивање специјалистичких прегледа на које пацијенти неће стићи на секундарном и терцијарном нивоу, такође, пожељно.
– Током даље имплементације ИЗИС увешће се и нове могућности комуникације, па ће се тако пацијентима слати СМС порука да се подсете да имају заказан термин – кажу у Министарству.
Б. РАДИВОЈЕВИЋ Новости