Да неће бити даљег затварања постојећег коловоза у четврти Варош-капија, договорено је на састанку „Пешака“ са градским урбанистом Марком Стојчићем и директором ЈКП Зеленило Београд Слободаном Станојевићем.
Захваљујући напорима грађана, улице Краља Петра до Чубрине, цела Чубрина, Топличин венац од Чубрине до Царице Милице, Маршала Бирјузова од Поп-Лукине до гараже, Царице Милице цела, Грачаничка до Иван-Бегове и Иван-Бегова од Грачаничке до Поп-Лукине остаће отворене за саобраћај.
Ипак, „Пешаци“ истичу да ће радове прекинути уколико се градска власт не буде придржавала договора.
Они су до сада кроз низ активности, попут трибина, информисања комшија и прикупљања потписа грађана, указивали на лоше аспекте овог градског пројекта. Сматрају да би ширење пешачке зоне оборило цене некретнина, загушило једину постојећу гаражу на Обилићевом венцу, протерало канцеларије из центра града, и деградирало трговину и угоститељство.
Такође, указују и на то да би становници пешачке зоне били „одсечени“ од остатка града.
„Да бисте изашли из овог краја, да одете само мало даље до центра града, пешака вам треба 5 до 10 минута, а колима 45 минута. Гужве су стално, људи су нервозни, свађају се, и све то иде у прилог тези да је све ово урађено неплански“, наводи Ђорђе Микетић из иницијативе „Пешаци нису маратонци“.
Из ове иницијативе додају и да део града који покушавају да „одбране“, због поплочавања, укидања саобраћаја и паркинг места грађани полако напуштају, те да у њега и ређе долазе.
ФОТО: МРЦН
„То је недопустиво. Овде се налази пет музеја, факултети, концертне дворане, позоришта, и то једноставно мора бити доступно свим грађанима, и јавним саобраћајем и приватним возилима“, подвлачи Дубравка Лукић, активисткиња „Пешака“.