Приватни превозник „Стрела“ из Обреновца је Граду Београду поднео захтев за повећање цене рада што ће повећати трошкове града за 5,11 одсто, саопштила су данас четири синдиката Градског саобраћајног предузећа (ГСП) Београд.
„Стрела“ је од октобра прошле године једини превозник на територије општине Сурчин, а јуна ове године јој је Град Београд поверио јавни превоз путника у општинама Земун, Палилула и Нови Београд.
Синдикати зато кажу да „Стрела“ користи монополски положај да диктира цену превоза која се исплаћује из буџета Београда.
Како је наведено, на следећој седници Скупштине Града Београда, 16. септембра, на дневном реду ће бити анекс уговора са „Стрелом“ о повећању цене рада.
Уколико то буде усвојено, трошкови који ће Град Београд имати само по основу тог уговора биће већи за 5,11 одсто, односно 168 динара без ПДВ-а, уместо досадашњих 159 динара по пређеном километру за соло аутобус, 203 динара уместо 193 динара без ПДВ-а за зглобни аутобус и 126 динара уместо 120 динара без ПДВ-а за сваки пређени километар минибуса, пише у заједничком саопштењу синдиката ГСП-а „Центар“, „Правда“, „Слога“ и Синдиката запослених у јавном превозу Београда.
Синдикати подсећају да је вредност уговора за приградски превоз путника до општина Сурчин, Лазаревац, Обреновац, Младеновац, Сопот и Гроцку, закључен пре непуних годину дана, вредности 69,1 милијарде динара и да је носилац тог уговора приватни превозник „Стрела“.
„Управо оно што је сада на реду за приградски превоз, можемо очекивати да ће бити пракса и за градски – да приватни превозник користи свој монополски положај који му омогућава да диктира цену превоза која се исплаћује из буџета града Београда, са искључивим циљем максимизације профита приватне фирме“, очекују синдикати.
„На тај начин, сви корисници јавног превоза и грађани Београда постају таоци интереса приватне фирме, јер тај превозник има уцењивачки потенцијал да, уколико не добије тражену цену превоза, редукује или обустави рад на својим линијама, чиме би грађани били онемогућени да користе превоз“, пише у саопштењу.
Због тога су синдикати ГСП-а „Центар“, „Слога“, „Правда“ и Синдикат запослених у јавном превозу Београда упозорили челнике Града да систем јавног превоза може бити одржив само уз реформисање и улагање у јавног градског превозника и уз постављање јасних стандарда и критеријума за избор приватних превозника који треба да буду испомоћ градском превознику, а не главни превозник у граду.
„На крају, долазимо и до закључка да су овакви приватни превозници значајно скупљи за све Београђане у односу на ГСП и да ће град без икакве задршке плаћати таквим превозницима своје услуге“, оцењено је у саопштењу.
Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs