Софтвери на раскрсницама почели су да раде пуном паром средином фебруара и сада региструју сваки пролазак кроз црвено светло у граду.
Међутим, казне су почеле да стижу и на адресе возача Хитне помоћи, који добијају опомене у тренуцима када журе да некоме помогну или спасу нечији живот.
Према речима возача Хитне помоћи, претходних дана почели су да добијају казне, које сами морају да плате. Осим удара на кућни буџет, ови прекршаји доносе и казнене поене, због којих би могли да остану без возачке дозволе, али и посла.
– Уколико се настави ова пракса са писањем казни, ми нећемо моћи више да пролазимо на црвено светло. То ће значајно утицати на време које нам је потребно да дођемо до пацијента – рекао је за РТС Ненад Блажић, возач у Хитној помоћи.
Према речима возача, нехумано је да у тренутку док некоме треба помоћ они стану како би сачекали да се на семафору укључи зелено светло. По закону, пролазак возила Хитне помоћи са упаљеном ротацијом кроз црвено светло третира се као прекршај. Међутим, до сада ретко ко је био кажњен због овога.
Према речима пуковника полиције Владана Николића, у граду је све више раскрсница које имају аутоматску детекцију прекршаја.
– Постоје правни механизми на основу којих би возач могао бити ослобођен одговорности уколико се утврди да је прекршај учињен у крајњој нужди – рекао је Николић.
КОНТРОЛА УЗ 300 КАМЕРА
САОБРАЋАЈНА полиција пролазак кроз црвено светло контролише уз помоћ 300 камера у престоници. У појединим деловима Београда постоје и софтвери који аутоматски детектују и бележе прекршаје. Акција која је започела у фебруару прва је фаза пројекта. Следећи корак који ће спровести МУП је постављање софтвера на још неколико локација који ће бележити и прекорачење брзине.
А. З. К. Новости