Београђани су недавно остали без Беоком сервиса који је служио за пријављивање комуналних проблема. Уместо да им се услуга олакша, увођење једниственог броја и кол центра 11-0-11 додатно је закомпликовало пријављивање било каквог проблема, али и увећало телефонске рачуне. Тако је рачун Тамаре Н, професионалне управнице зграде, за само два дана позивања надлежних служби увећан за скоро 500 динара. Дејан Гавриловић из удружења за заштиту потрошача „Ефекива“, упозорава да су грађани доведени у заблуду јер нису обавештени да се услуга наплаћује.
Професионални управник зграда Тамара Н. због природе свог посла, стално позива надлежне службе у оквиру броја 11-0-11.
„Када позовете број 11011 имате 10 различитих служби које можете да добијете. Морате да преслушате свих 10 да би сте могли да притиснете број нпр. 3 за Градско стамбено. А онда почињу поново да набрајају 1 за хитне интервенције, 2 за управнике из редова станара, 3,за професионалног управника па када све ово послушате можете притиснути жељену опцију. Па онда опет чекате да вам се јави оператер“, каже Тамара Н.
Додаје да нема обавештења о томе да се позиви додатно наплаћују.
За успостављање везе и преслушавање свих опција Тамара је платила 11.69дин а како каже, ако дочекате да пријавите проблем Градском стамбеном – плаћате 29,24 динара.
Иако у оквиру свог пакета има опцију „неограничено ка свим мрежама“ – професионални управник је за 2 дана позивања Градског стамбеног задужена додатних 489дин.
„Ово је велики проблем како су пре овога позиви били бесплатни. Када се заглавите у лифту позовете Бесплано Градско стамбено хитне интервенције Директно на телефон и неко вас одглави. Сада ако немате кредита остајете у лифту. Такође, зашто морамо сваки пут да слушамо свих 10 служби?! Зар није могуће да се намести да се прекине када притиснемо тастер броја који нам треба да би што пре завршили позив. Можда намерно није тако уређено“, пита се саговрница нашег портала.
Када смо позвали Сервисни центар 11-0-11 оператер нам је најпре рекао да се услуге наплаћују, али није сигуран колико.
Потом нас је упутио на Инфостан, где нам је оператер рекао да се услуга тарифира уколико грађани позивају са мобилних телефона, док је , према његовим речима, позив у фиксној мрежи бесплатан.
Додаје и да претпоставља да новац иде мобилним оператерима са којима је потписан уговор.
Градоначелник Београда, Александар Шапић својевремено је изјавио да је идеју о успостављању броја 11-0-11 инцирао пре око годину и по дана по узору на слични центар само мањег обима који је направио у општини Нови Београд, док је био на њеном челу.
Дејан Гвриловић из Удуружења за заштиту потрошача „Ефектива“ каже да су све комуналне службе према закону дужне да имају једну бесплану линију.
У овом случају, када одовојено позивате комуналне службе, бићете преусмерени на јединствени центар 11-0-11.
Осим тога, како напомиње Гавриловић, грађани се доводе у заблуду јер ни у једном тренутку не добијају информацију о томе да се разговор наплаћује и колико.
Јединствени број Сервисног центра Града Београда 11-0-11 за првих недељу дана рада контактирало је 20.000 грађана.
Сервисни центар са јединственим кодним бројем 11-0-11, путем којег ће грађани пријављивати комуналне проблеме, добијати информације и давати сугестије ради бољег функционисања града почео је са радом средином марта.
Нова је на адресу Града Београда послала упите о томе колико кошта позивање Сервисног центра, али до објављивања овог тескта – нисмо добили одговор.
Foto:shutterstock bykirill_makarov; shutterstock
Андрија Лазаревић Нова