Београђани који су пали на тротоар због поледице испред зграде или предузећа могу да траже накнаду. ГСП плаћа одштету уколико се путник оклизнуо приликом уласка или изласка из возила
НАПЛАТА новца за повреде које Београђани задобију после пада на неочишћеним тротоарима од снега или леда могу ићи на терет скупштина станара, предузећа или појединаца, као и јавних градских предузећа. У случају да станари или предузећа поседују полису осигурања од одговорности, грађани ће се за накнаду штете обратити осигуравајућој кући. У супротном, утеривање дугова и одштета могући су договором или судским путем.
Чишћење улаза и тротоара у ширини од пет метара испред зграда или стамбених објеката искључиво је у надлежности станара. Остатак јавних површина одржаваће надлежне градске службе. Судећи по броју суграђана који су у среду задобили преломе на залеђеним тротоарима, и станари и јавна предузећа пали су на тесту одржавања.
– Осим од личних осигурања за незгоде, грађани одштету могу тражити и као оштећеници, по основу осигурања одговорности за штете причињене трећим лицима. Уколико правно или физичко лице које је одговорно за настанак повреде нема закључено осигурање своје одговорности за штете причињене трећим лицима, тада се одштета остварује судским путем – објашњава Драган Оџаклијевић, директор Друштва за посредовање у осигурању „АЦБ“.
Одштетне захтеве према општинским управама или скупштинама зграда, испред којих се догодила повреда, грађани би требало да испоставе наведеним правним лицима, наводи Оџаклијевић.
– Пракса показује да општинске и градске управе углавном имају уговорена осигурања од одговорности, а висина надокнаде за нематеријалну штету зависи од лимита који је уговорен са осигуравачем – тврде из „АЦБ“.
Неочишћена аутобуска стајалишта јавног градског превоза у среду у јутрањим сатима коштала су прелома неколико суграђана. За њихово уређење, па и чишћење у смислу обавештавања надлежних служби задужена је Дирекција за јавни превоз. Ипак, за одштету за повреде настале приликом уласка и изласка из аутобуса обраћају се ГСП.
– Према Закону о обавезном осигурању у саобраћају, сваки путник у јавном превозу осигуран је без обзира на то има ли карту или не. Осигурани су и путници на стајалиштима који задобију повреду док улазе или излазе из возила – објаснили су, за „Новости“, из ГСП.
НЕОПХОДНА ДОКУМЕНТА ЗАХТЕВ за одштету у случају насталих повреда грађани најпре подносе осигуравајућој кући, уколико су фирме или појединци осигурани. За пријаву штета потребна су лична документа која подразумевају и обавезну лекарску документацију, доказе који указују где је и у ком својству суграђанин оштећен и изјаве евентуалних сведока незгоде.
К. МАЛЕШЕВИЋ Новости