На градилишту је 80 до 100 радника „Штрабага” и неколико подизвођача који су усредсређени на измештање и заштиту магистралног водовода „Макиш – Младеновац”, изградњу насипа за будући саобраћајни плато, регулацију водотока, сређивање камене облоге у кориту потока…
Радови на аутопутевима у Србији, због преклапања туристичке и грађевинске сезоне, сведени су на оне најнеопходније, указала је пре два дана Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. На коловозима најважнијих државних путева је мање посла, али у околини аутопута Е-75 код Врчина ради се пуном паром. На другом километру од искључења ка овом престоничком месту мајстори су окупирали терен са обе стране аутопута. Радници „Штрабага” и неколико подизвођача, којих је ових дана од 80 до 100 на градилишту, мењају обрисе простора на коме би наредних месеци требало да никне нова, модерна наплатна рампа „Врчин” уместо постојеће на Бубањ потоку.
Мајстори су тренутно усредсређени на измештање и заштиту магистралног водовода „Макиш – Младеновац”, изградњу насипа за будући саобраћајни плато, регулацију водотока безименог потока, сређивање камене облоге у кориту потока… Грађевинари су се размилели на простору где ће за неколико месеци бити 23 саобраћајне траке, обнављају и продужују постојећи подвожњак, граде саобраћајницу којом ће запослени приступати комплексу наплатне станице, израђују и армиранобетонске шипови за темеље конструкције будуће надстрешнице и управне зграде…
Када су „Путеви Србије” крајем марта свечано обележили почетак радова на будућој наплатној станици „Врчин”, али и када је ово градилиште два месеца касније обишла ресорна министарка, као рок за завршетак посла наведен је 15. октобар. Упркос летњој жеги ради се у две смене, у то смо се и ми јуче уверили, али по свему судећи рок неће бити испоштован. Прва фаза радова на наплатној станици која ће се налазити јужно од постојеће петље Врчин, према тим најавама, требало је да буде завршена до средине јуна. Да је пролазно време прекорачено сведочи то што нису оспособљене прве четири траке на које је требало већ да буде усмерен део саобраћаја. Оне ће, како су за наш лист истакли у „Путевима Србије”, бити отворене до 1. октобра. У овом предузећу наглашавају да се радови изводе у складу са одобреном динамиком, односно да ће бити готови пре свршетка оних на Бубањ потоку где се гради робна кућа „Икеа”, а рок за њу је лето 2017. године.
У „Путевима Србије” су и поред тога оптимисти. Како су навели, не очекују стварање већих гужви од оних уобичајених. За саобраћај ће у сваком тренутку бити обезбеђене по две саобраћајне траке за сваки смер кретања на аутопуту, а до 31. августа једино ће бити затворена зауставна трака. До краја радова, најављују у овом предузећу, биће још неколико измена режима саобраћаја.
Када све ово буде коначно завршено, на модерном саобраћајном платоу нове наплатне станице наћи ће се 17 саобраћајних трака за наплату, девет за узимање картица и управни објекат на надстрешници изнад платоа. За пешачку комуникацију запослених предвиђена је и пасарела целом дужином надстрешнице. Планирана су четири челична степеништа и један лифт. Биће уређен и паркинг са 75 места за путничке аутомобиле, као и паркинг са 17 места за хаварисана возила. Источно од платоа, са уласком из смера Ниша, биће смештена база за одржавање аутопута са управним објектом, гаражом за путничка возила, магацином, перионицом, соланом и гаражом за камионе. Нова рампа биће и енергетски ефикасна – за спољашње осветљење комплекса користиће се ЛЕД расвета, а на штедљив начин ће се цео комплекс и грејати.
Посао вредан 2,1 милијарду динара
Изградња наплатне станице „Врчин” поверена је групи понуђача коју чине „Штрабаг”, „Војводинапут” и Предузеће за путеве „Зајечар”. Овај посао вредан је 2,1 милијарду динара. Занимљиво је да је „Штрабаг” задужен и за изградњу прве „Икеине” робне куће на Бубањ потоку.
Има нека тајна веза…
Када су у марту отворени радови на градилишту наплатне рампе, Зоран Дробњак, директор „Путева Србије”, објаснио је да отварање робне куће „Икеа”, на чијем плацу су истих дана започети припремни радови, није разлог за измештање рампе са Бубањ потока.
– Постојећа рампа измешта се искључиво због радова на сектору шест обилазнице око Београда – од тунела Стражевица до Бубањ потока – уверавао је тада Дробњак.
Он је нагласио да је и раније била планирана изградња нове наплатне станице како би се задовољиле саобраћајне потребе у наредних 20 до 30 година.
Сумња многих да постоји нека тајна узрочно-последична веза између радова на Бубањ потоку и код Врчина ипак је остала.
Д. Алексић Политика