Многе власти пре нас су имале у плану изградњу метроа, али нико никада ништа конкретно није урадио по том питању. Ми, са друге стране, већ дуго активно радимо на том капиталном пројекту који је од огромног, стратешког значаја за Београд и Србију, истакао је Мали.
Метро који градимо ће бити најсавременији могући, потпуно аутоматизован, без машиновође. Када у потпуности буде завршена, прва линија метроа ће повезивати Железник и Миријево, биће дугачка 21,1 километар и имаће 21 станицу, навео је он.
Мали је додао да ће друга линија ће повезивати Бежанију и Миријево, биће дуга 21 километар и имаће 23 станице, које ће се укрштати на Савском тргу.
Планирано је да прва линија метроа буде завршена 2028. године, а друга 2030. године. Увођењем метроа у систем јавног транспорта планирана је реорганизација постојећих линија јавног градског саобраћаја, додао је Мали.
Трасе метроа су усклађиване са развојем „БГ воза“, а планиран је развој четири линије градске железнице и три линије приградске железнице. Тако ћемо имати много здравији град и животну средину, јер ћемо смањити број аутобуса и аутомобила на улицама, предочио је Мали.
То значи, додао је он, да ћемо имати један интегрисан шински систем, који чине метро, трамвај и БГ воз, чиме ће бити решени саобраћајни проблеми у Београду.
Развој шинских система у граду има двојаку улогу – да се побољша функционисање саобраћајног система, смањи употреба путничких аутомобила, посебно на оптерећеним правцима и да буде генератор развоја појединих градских праваца и зона.
Ово је највећи и један од најважнијих инфраструктурних, капиталних пројеката, који захтева време и стрпљење и свака фаза, сваки корак који нас води ка метроу, морају се пажљиво планирати и реализовати, нагласио је Мали.
Он је оценио да ће изградња метроа, који је део пројекта „Србија 2025“, „олакшати живот грађанима и допринети здравијем начину превоза људи, а истовремено ће утицати на раст БДП Србије“.