Зелено-леви фронт / Не давимо Београд сматра да су предложене измене Закона о безбедности саобраћаја дестимулишуће за возаче електричних тротинета и компаније које рентирају електричне тротинете. Главне измене Закона подразумевају бициклистичке кациге, светлоодбојне прслуке, обавезе кретања кроз зоне 30, као и регистрациону налепницу о спецификацијама тротинета. Изменама Закона је употреба ових возила у већини градова учињена компликованом и готово немогућом.
У светлу промена најављених изменама Закона, обавезе корисника тротинета ће резултирати тиме да садашњи и потенцијални корисници одустају од овог вида превоза. До сада су искуства земаља које су инсистирале на ношењу бициклистичких кацига и рефлектујућих прслука, показала да су разлози неношења безбедносне опреме врло чести, док је такву обавезу код изнајмљивања електричних тротинета – немогуће постићи.
Додатни проблем представља то што је у градовима у Србији евидентан недостатак зона 30, зона успореног саобраћаја и бициклистичких стаза, чиме је електрични тротинет малтене забрањен за узрасте млађе од 18 година. Изменама закона су уведене и “налепнице” за потврђивање техничких карактеристика тротинета, што корисницима електричних тротинета представља додатну обавезу и трошак.
“Политичка елита и неинформисани градски чиновници показују неразумевање и незнање када је реч о потреби да се краћа путовања у граду обаве на ефикасан начин. Уместо предложених мера, ЗЛФ се залаже за умиривање саобраћаја у градским срединама, спуштање ограничења брзине на 30 км/х на секундарној градској мрежи, постављање осветљених пешачких прелаза и успоривача брзине, и увођење обавезног растојања приликом претицања бицикала и електричних тротинета”, каже Зоран Буквић, координатор групе за саобраћај Зелено-левог фронта. “Већи број бициклистичких стаза, зона успореног саобраћаја, жутих трака, као и бољи јавни превоз, смањили би потребу да се користе аутомобили у градској средини, чиме би се повећала општу безбедност саобраћаја”, додао је Буквић.
Уколико би се смањио главни узрок због кога се уводи ова безбедносна опрема, а то су моторни саобраћај и брзина, сви би били на добитку: пешаци, старије особе, родитељи, бициклисти и корисници електричних тротинета. Међутим, систем се уместо решавања узрока проблема, бави решавањем последица претеране моторизације друштва, и то на фундаментално погрешан начин.
Зелено-леви фронт сматра да би Министарству унутрашњих послова требало да буде приоритет да задржи и повећа број бициклиста и возача електричних тротинета, који покушавају да замене приватни аутомобил као основно средство превоза, јер се на тај начин смањују градске гужве.